Kobieta: zdrowie

ustaw jako strone startowa

Subskrypcja

Powiadomienia o nowościach


Ostatnio na forum

Cola zwiększa ryzyko zachorowania na osteoporozę


  

Naukowcy z USA opublikowali na łamach "American Journal of Clinical Nutrition" wyniki badań, które jednoznacznie wskazują na wpływ picia coli na zwiększenie ryzyka wystąpienia osteoporozy u kobiet.

Katherine Tucker, która kierowała badaniami na Tufts University mówi jasno: "Im więcej kobiety piły coli, tym ubytek ich masy kostnej był większy".
Warto zauważyć, że zgubne skutki picia coli odnotowywano bez względu na wystąpinie lub nie innych czynników, takich jak np. picie alkoholu czy palenie papierosów.
Naukowcy uważają, że składnikiem coli, który szczególnie źle wpływa na strukturę kości jest fosfor.

grafika przedstawia strukturę kości osoby chorującej na osteoporozę
dodano: 2007-01-28

                                


Portal maluchy.pl jest serwisem edukacyjnym. Informacje zawarte na naszych stronach służą wyłącznie celom informacyjnym. Wszelkie problemy muszą być konsultowane z odpowiednim lekarzem specjalistą. Autorzy i firma ITS MEDIA nie odpowiadają za jakiekolwiek straty i szkody wynikłe z zastosowania zawartych na stronach informacji lub porad.

2002 - 2012    ITS MEDIA, kontakt: redakcja@maluchy.pl | Nasze banery i logo | Reklama u nas | Kontakt | Praktyki | Centrum prasowe