Subskrypcja

Powiadomienia o nowościach

Ostatnio na forum
Warto kupić
Ważne tematy

dieta osobowości

1. Justyna Marszałkowska - dietetyk
Centrum Dietetyczne ProLinea; Warszawa

2. autor artykułu : Nina Jakubik - dietetyk
Centrum Dietetyczne ProLinea; Warszawa

Justyna MarszałkowskaNina Jakubik
-
   

Zupełnie różni się od innych diet alternatywnych. Przede wszystkim nie jest to dieta, która ogranicza, eliminuje bądź „nakazuje” spożywanie konkretnych produktów. Jej głównym zadanie jest tępienie naszych nawyków żywieniowych i zachęcenie do wprowadzenia korzystnych dla naszego organizmu zmian (np. regularne posiłki, nie podjadanie w nocy, spokojne spożywanie posiłków, aktywność fizyczna, ograniczenie stresu).
Jest jedną z niewielu diet opartych na zasadach zdrowego żywienia propagowanych przez dietetyków na całym świecie. Stawia przede wszystkim na urozmaicanie jadłospisu codziennego, przez co możemy być pewni, że nie spowoduje żadnych niedoborów w naszym organizmie.
Oto podstawowe założenia diety osobowości:
1. Nigdy nie jedz w pośpiechu
Informacja o tym, że już się najedliśmy, przesyłana jest do mózgu bardzo wolno. Jeśli będziesz jeść zbyt szybko, możesz zjeść więcej, niż potrzeba.
2. Dużo pij
Co najmniej półtora, dwa litra płynów dziennie. Unikaj słodzonych napojów gazowanych. Jeśli lubisz soki, to lepsze są świeżo wyciskane, mają znacznie więcej błonnika niż soki z kartonu. Najlepsze są soki warzywne - pomidorowy ma najmniej kalorii.
3.
Wyrzuć ze swojej diety „śmieciowe jedzenie”
Zresztą, czy czujesz się dobrze po zjedzeniu dwóch paczek chipsów, kubełka popcornu i big maca? Jeśli musisz coś przegryźć, niech to będą suszone owoce. Mają co prawda sporo kalorii, ale za to są bogate w błonnik oraz wiele innych cennych minerałów.
4. Zrezygnuj z trzydaniowego obiadu
Lepiej jeść mniej, ale za to częściej. Niech to będzie nawet 5 - 7 posiłków dziennie. Dzięki temu przez cały dzień nie będziesz głodna, a zjesz mniej na obiad czy kolację. Nie zapominaj o śniadaniu - da Ci energię na cały dzień. Między głównymi posiłkami najlepiej zjeść owoc, jogurt lub zbożowy batonik.
5. Unikaj słodyczy
Zdecydowanie lepiej zastąpić je świeżymi warzywami lub owocami (także suszonymi, są bardzo słodkie). Jeśli jednak nie potrafisz się powstrzymać, bez poczucia winy możesz sobie pozwolić na parę kawałków czekolady. Gorzka ma wiele cennych składników odżywczych i poprawi Ci humor.

Jest to dieta, która z powodzeniem może być stosowana przez wszystkie kobiety (także w ciąży czy karmiące). Nie powinna doprowadzić do deficytów i zaburzeń z tym związanych, gdyż nie ogranicza spożycia konkretnych składników. Jest dietą opartą na radach i wskazówkach mających doprowadzić do właściwego sposobu odżywiania – racjonalnego – propagującego podstawowe założenia piramidy żywieniowej (np. 5 razy dziennie warzywa i owoce). Wykluczenie takich rzeczy jak pośpiech przy jedzeniu, nieregularne spożywanie posiłków czy monotonność diety wpłynie korzystnie na zdrowie i jakość życia każdego człowieka.

dieta osobowości - dodano: 2007-03-15

                                

więcej artykułów tego autora:
  Zalecenia żywieniowe dla kobiet karmiących piersią
  Rola diety w leczeniu ADHD
  Depresja
  Masło czy margaryna?
  Pożywne i odżywcze koktajle
  Czosnek - zastosowanie, przepisy na domowe leki
  Cebula - syrop i nie tylko, czyli o leczniczym działaniu cebuli
  dieta kapuściana
  dieta owocowa
  dieta wg grupy krwi
  dieta optymalna
  dieta Atkinsa
  dieta dobrych kalorii
  diety gwiazd
  dieta South Beach
  dieta niełączenia - dieta Haya
  dieta śródziemnomorska
  dieta trzydniowa
  Otyłość u dzieci


Portal maluchy.pl jest serwisem edukacyjnym. Informacje zawarte na naszych stronach służą wyłącznie celom informacyjnym. Wszelkie problemy muszą być konsultowane z odpowiednim lekarzem specjalistą. Autorzy i firma ITS MEDIA nie odpowiadają za jakiekolwiek straty i szkody wynikłe z zastosowania zawartych na stronach informacji lub porad.