Subskrypcja

Powiadomienia o nowościach

Ostatnio na forum
Sprawdź koniecznie
Warto kupić
Ważne tematy

Spokojnie jak na wojnie - to tylko PMS


-
   

Spokojnie jak na wojnie - to tylko PMS
Napady furii, niewytłumaczalna wściekłość i agresja, rozdrażnienie i rozpacz z byle powodu… A do tego strach, niepewność, huśtawka nastrojów przypominająca mieszanie się depresji z euforią… Tak może objawiać się PMS, dolegliwość odczuwalna na kilka dni przed zbliżającą się menstruacją tylko przez kobiety, ale znana również i dobrze mężczyznom. A to przez to, iż podczas „tych dni” to oni bywają głównie celami ataków furii i stają się „chłopcami do bicia”.

Jak wynika z ogólnoświatowych statystyk na PMS – zespół napięcia przedmiesiączkowego, cierpi co druga kobieta. U większości występuje kilka z typowych! 150 objawów PMS. Do najczęstszych zalicza się: huśtawkę nastrojów wywołaną przez burzę hormonalną, płaczliwość, radość, agresję, wściekłość, bolesność i obrzmienie piersi, kłótliwość, ospałość, ataki złości, brak koncentracji, bezsenność, strach, nie zawsze uzasadniony lęk, niepewność, zmiany skórne – wypryski, łuszczenie się skóry lub nadmierne przetłuszczenie, itp.

Bez kija nie podchodź…

Jeżeli zespół napięcia przedmiesiączkowego trwa dłużej niż kilka dni, a kobieta w jego trakcie bywa naprawdę nie do zniesienia – nie tylko dla otoczenia, ale – co jest typowe w PMS – także i dla siebie, powinna poprosić o pomoc lekarza ginekologa lub endokrynologa.
Jej układ hormonalny jest zbytnio rozchwiany i prawdopodobnie dla złagodzenia objawów PMS niezbędna będzie specjalistyczna kuracja. Przyjmując odpowiednie zapisane przez lekarza preparaty, zespół napięcia przedmiesiączkowego przebiegać będzie znacznie spokojniej.
Kobiety, które nie są wyjątkowo agresywne i nie muszą przyjmować kuracji hormonalnej, mogą łatwiej przejść przez PMS – zmieniając dietę.

Dieta na PMS

Jest wiele produktów, które regularne spożywanie złagodzi dolegliwości wywołane zespołem napięcia przedmiesiączkowego. Awokado na przykład, jest cennym sprzymierzeńcem w pokonaniu bolesności piersi, ryby szczególnie te o dużym nasyceniu kwasów Omega, złagodzą bóle brzucha. Banany, ryby i orzechy ziemne zawierają tryptofan – aminokwas, który jest środkiem przeciwdepresyjnym oraz nasennym. Jedząc je częściej niż zwykle, kobieta ma szansę na zdecydowanie lepszy nastrój w chwili gdy dochodzi u niej do PMS. Dzięki wprowadzeniu ich do diety, pozbędzie się leków i niepokojów, które pojawiają się na kilka dni przed spodziewaną miesiączką, a także będzie zdecydowanie lepiej zasypiać. Na dobry nastrój wpływ mają także brokuły, kakao, marchew i czekolada… Tak czekolada, bez której większość kobiet nie potrafi się obejść tuż przed wystąpieniem okresu.

Jeżeli kobieta nie ma czasu na zmianę bądź urozmaicenie swojej diety w składniki dobre dla złagodzenia objawów zespołu napięcia miesiączkowego, może zaopatrzyć się w specjalne gotowe na tę okazję preparaty. Poprawę powinny przynieść jej miksy witaminowe zawierające witaminy A, C, E oraz witaminy z grupy B. Ukojenie może przynieść także aromatyczna kąpiel z z dodatkiem olejku z lawendy, szałwi, rumianku i róży.

Spokojnie jak na wojnie - to tylko PMS - dodano: 2011-09-08

                                


Portal maluchy.pl jest serwisem edukacyjnym. Informacje zawarte na naszych stronach służą wyłącznie celom informacyjnym. Wszelkie problemy muszą być konsultowane z odpowiednim lekarzem specjalistą. Autorzy i firma ITS MEDIA nie odpowiadają za jakiekolwiek straty i szkody wynikłe z zastosowania zawartych na stronach informacji lub porad.