Advertisement
   
Subskrypcja

Powiadomienia o nowościach

Ostatnio na forum
Warto kupić
Ważne tematy

Przygotowanie ciała na lato

Anna Dąbrowska - kosmetolog
kosmetolog; Pracownia Urody i Wizerunku Zielona Pomarańcza; Warszawa

Anna Dąbrowska
-
   

Przygotowanie ciała na lato
Lato kojarzy nam się z posiadaniem wymarzonej figury, burzą błyszczących loków, zadbanymi stopami i dłońmi i przede wszystkim piękną, muśniętą słońcem skórą.

Mądra kobieta wie, że dobrze jest dbać o ciało cały rok – z pewnością nam się za to odwdzięczy :) Co jednak jeśli zapomniałyśmy się nieco?

Jeśli chodzi o ciepłe, słoneczne dni najważniejsze jest regularne złuszczanie naskórka – szczególnie po 35 roku życia. Zapewni ono gładkość naskórka, poprawia krążenie, pobudza funkcje metaboliczne i ułatwia wchłanianie preparatów odzywczych.
Na rynku jest wiele preparatów peelingujących – polecałabym te delikatne, oparte na naturalnych składnikach. W pielęgnacji zawsze obowiązywać powinna zasada – „mniej znaczy więcej” – nie traktujmy więc naszego ciała jak pole doświadczalne. Skóra lubi być „odnowiona” i odświeżona ale nie starta do bólu – to pozbawia ją warstwy ochronnej i paradoksalnie wzmacnia procesy rogowacenia.
Peelingi można podzielić na:
  • mechaniczne – zawierające naturalne składniki takie jak cukier, sól, piasek, rozdrobnione pestki roślin etc. oraz zawierające sztucznie wytworzone granulki różnej wielkości, o różnym stopniu ścieralności.
    Z doświadczenia zawodowego wiem, że te naturalne są delikatniejsze, lepiej pracują ze skórą i są ekonomiczne/ekologiczne, co popieram.
  • enzymatyczne – tu do działania wchodzą enzymy roślinne – np z ananasa, papai i inne a także kwasowe – zawierają one organiczne kwasy pochodzące z roślin – kwas mlekowy, jabłkowy w niewielkich stężeniach – otrzymywane z surowca roślinnego lub laboratoryjnie. Peelingi enzymatyczne i kwasowe wybieraj jesli Twoja skóra nie lubi złuszczania mechanicznego, uważaj jednak jeśli masz skłonności do alergii, gdyż są to dość aktywne preparaty.

Przy bardzo delikatnej, wrażliwej skórze polecam peeling z płatków owsianych wcześniej namoczonych – nie tylko delikatnie złuszczy naskórek ale też dobrze go odżywi i nawilży, nadaje się do każdego typu skóry, także dziecięcej (np skóry głowy przy ciemieniszczce)
Peelinguj swoją skórę nie częściej niż raz w tygodniu. Zawsze po peelingu zrób automasaż, najlepiej ekologicznym olejkiem – może być migdałowy, kokosowy czy jeśli masz bardzo suchą skórę, poszukaj w składzie olejku/balsamu masło karite. Szczególnie polecam do pielęgnacji ciała preparaty naturalne bogate w oleje i masła roślinne gdyż zawierają one minimum dodatków konserwujących a dostarczają mnóstwa witamin, kwasów nienasyconych, steroli i innych związków. Dzięki temu wzmacniają struktury skóry, chronią ją przed przedwczesnym starzeniem. Dostarczając regularnie witamin – tych w pożywieniu i w postaci kosmetyków przygotujesz swoją skórę odpowiednio na trudną dla niej wakacyjną aurę. Należy pamiętać, że słońce to nie tylko opalenizna – pod nią najczęściej kryje się wiele uszkodzeń takich jak zniszczenie kolagenu, elastyny, osłabienie naczyń krwionośnych, wysuszenie naskórka a tym samym osłabienie jego funkcji ochronnych.
Zatem by przygotować skórę na nadejście lata dużo ją nawilżamy i traktujemy troskliwie.

Dieta

Wiosną Twoje ciało prosi się o oczyszczanie. Zrób to z głową – unikaj jednoskładnikowych diet i wszystkich bardzo modnych – każdy dietetyk powie, że dieta to zmiana poglądów na jedzenie przede wszystkim. Ciepłe miesiące sprawiają, że możemy ograniczyć spożywanie produktów zwierzęcych – a to będzie dla ciała najlepszy wybór. Jeśli chcesz mieć promienną skórę i wiele energii, przejdź na jakiś czas (a najlepiej na stałe) na dietę roślinną, jak najmniej przetworzoną. Polecam gorąco książkę „Widelec zamiast noża” – tam poczytasz o wielu mitach, które funkcjonują na temat diet roślinnych a także dowiesz się, co jesz spożywając mięso i mleko. Oczywiście dieta roślinna wymaga zbilansowania – poszukaj gotowych diet, a najlepiej skorzystaj z wizyty u dietetyka (promującego taką dietę) Unikaj gotowych suplementów – nic dobrego nie wnoszą, a może nawet szkodzą. Jeśli już, korzystaj z preparatów roślinnych – alg, skrzypu, aloesu. Polub zioła rosnące wolno na polach i łąkach – pokrzywa czy np. czerwona koniczyna nic nie kosztuje, a świetnie wzmocni Cię. Dieta połączona z piciem soków ręcznie robionych z warzyw, owoców i ziół plus mądra suplementacja poprawi funkcjonowanie układu odpornościowego, usprawni pracę nerek, wątroby, skóry, zrównoważy hormony, poprawi pracę serca i układu krwionośnego. Możesz liczyć na świetne efekty, które zadziwiają niejednego lekarza! A Twoja skóra z radością przyjmie takie zmiany poprawiając elastyczność, jędrność. Żegnaj cellulicie ;)

O cellulicie słów kilka

Jak już wspomniałam cellulit bardzo nie lubi roślin – zawartych w nich enzymów, błonnika, witamin. Co jeszcze można zrobić? Oczywiście regularna gimnastyka jest czymś czego nie da się zastąpić w pielęgnacji i ochronie zdrowia. Dobierz taką, jaką lubisz – nigdy nie zamęczaj swego ciała – przesada we wszystkim jest niezdrowa. Prócz gimnastyki polecam szczotkowanie ciała naturalnym włosiem – na sucho lub mokro. Zabiegi/okłady błotne, algowe na przykład w połączeniu z masażem manualnym lub bańką chińską.
Czego nie będę polecać? Tony kosmetyków antycellulitowych na półce – szkoda Twoich pieniędzy. Uważaj też na zabiegi maszynowe w salonach – tak naprawdę działanie długotrwałe maszyn jest nam nieznane. Skóra i tkanki pod nią bywają po takich zabiegach przestymulowane, miejscami wyglądają jakby były bez życia. Działanie z cellulitem i kilogramami zawsze powinno zaczynać się od środka, a to co robimy na zewnątrz niech będzie wspomaganiem, a nie głównym działaniem. Może to bardziej uciążliwe, ale efekty są długotrwałe, a przede wszystkim – w ten sposób pozostaniesz zdrowa.

Włosy

Ochrona przed słońcem to przede wszystkim tzw. olejowanie włosów. Tak robią wszystkie kobiety żyjące w gorących krajach. Namaszczają swoje włosy – na noc (ale można krócej) olejami pielęgnującymi – takimi jak olej kokosowy, arganowy – a następnie kilkukrotnie zmywają je. To sprawia, że włosy są dobrze odżywione, gładkie i chronione przed działaniem wysokich temperatur i promieni słonecznych. Staraj się kupować oleje certyfikowane w sklepach ekologicznych/zielarskich. Po zabiegu olejowania, jesli jest taka potrzeba, możesz włosy delikatnie w trakcie ostatniego mycia zakwasić. Jeśli zdecydujesz się na olejowanie włosów, odstaw kosmetyki z silikonami – nie ma potrzeby ich stosowania, a niepotrzebnie obciążają włosy. Olejować możesz także paznokcie stóp i dłoni – w tym celu na jakiś czas możesz na dłonie w które wmasujesz wcześniej olej nałożyć rękawiczki a stopy owiń folią spożywczą. W ten sposób Twoje paznokcie wzmocnią się i będą dobrze nawilżone. Olej doceni także skóra stóp i dłoni. Najlepiej nakładaj go po peelingu/zabiegu pedicure.

Filtry UV

O filtrach zapewne czytałaś już wiele artykułów – to co najważniejsze zawrę w kilku punktach:
  • stosuj wysokie filtry – ( te z nr 5 nic nie chronią ;) – i tak się opalisz
  • wybieraj kosmetyki ekologiczne, chyba że z jakiś względów preferujesz filtry chemiczne
  • pamiętaj o wysokiej ochronie uvb i uva
  • by dobrze ochronić twarz potrzebujesz na nią nałożyć kosmetyku w ilości około łyżeczki od herbaty (tak!)
  • jeśli nie stosujesz filtrów wodoopornych korzystając z kąpieli regularnie smaruj swoje ciało
  • pamiętaj by posmarować się na pół godziny przed wyjściem z domu – daj filtrowi czas by zaczął działać
  • Twojej twarzy nie wystarczy stosowanie podkłady z filtrem
  • pokochaj kapelusze i okulary przeciwsłoneczne
  • unikaj solarium


Przygotowanie ciała na lato - dodano: 2013-06-20

                                

Anna Dąbrowska
kosmetolog; Pracownia Urody i Wizerunku Zielona Pomarańcza; Warszawa
więcej o praktyce autora: kliknij TUTAJ           
 

więcej artykułów tego autora:
  Oczyszczanie manualne
  Oczyszczanie ultradźwiękowe – peeling kawitacyjny
  Peelingi chemiczne
  Mikrodermabrazja
  Glinki
  masaż - coś dla ciała i ducha
  masaże Zachodu
  masaże orientalne
  masaże modelujące i wspomagające odchudzanie
  masaż relaksacyjny
  masaże częściowe - dłoni i stóp oraz twarzy i głowy
  Masaż dziecka metodą Shantala
  O nawilżaniu
  Preparaty i zabiegi nawilżające
  Nawilżanie skóry w gabinecie
  Rewitalizacja - reanimacja, czyli domowe SPA


Portal maluchy.pl jest serwisem edukacyjnym. Informacje zawarte na naszych stronach służą wyłącznie celom informacyjnym. Wszelkie problemy muszą być konsultowane z odpowiednim lekarzem specjalistą. Autorzy i firma ITS MEDIA nie odpowiadają za jakiekolwiek straty i szkody wynikłe z zastosowania zawartych na stronach informacji lub porad.