Aktualnoci

12 tysicy dodatkowych miejsc w obkach!

12 tysicy dodatkowych miejsc w obkach!

Rzd postanowi kontynuowa program Maluch, zapocztkowany w 2011, zaproponowa jednak jego zmodyfikowan i rozszerzon wersj, nadajc mu nazw MALUCH plus. Program MRPiPS "Maluch plus" na 2017 r...

Czytaj wicej >

Maluchy.pl logo
cia

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

Start new topic Reply to this topic
Start new topic Reply to this topic
2 Stron V   1 2 następna  

reklama

, czy reklama wpływa na dziecko?
> , czy reklama wpływa na dziecko?
Monikaaa26
pon, 14 kwi 2014 - 17:33
Szanowni Rodzice,
Jestem studentką trzeciego roku Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Uniwersytecie Łódzkim. Piszę pracę licencjacką na temat marketingu skierowanego do dzieci. Niniejsza ankieta ma na celu sprawdzenie zainteresowania dziecka reklamą telewizyjną, częstotliwość ich oglądania oraz wpływu dzieci na dokonywane przez Państwa zakupy.
Ankieta jest w pełni anonimowa i będzie służyła jedynie celom badawczym. Składa się ona z 26 pytań zamkniętych (w niektórych pytaniach może być więcej, niż jedna odpowiedź). W przypadku, gdy mają Państwo więcej niż jedno dziecko, byłabym bardzo wdzięczna o wypełnienie osobnej ankiety dla każdego z nich. Gdyby był to kłopot, proszę o wypełnienie jednej ankiety, odnoszącej się do wybranego dziecka.
Z góry serdecznie dziękuje za pomoc i czas poświęcony na udział w badaniu.

Oto link:
https://moje-ankiety.pl/respond-61975.html

Ten post edytował Monikaaa26 pon, 14 kwi 2014 - 17:34
Monikaaa26


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 1
Dołączył: pon, 14 kwi 14 - 17:30
Nr użytkownika: 43,875




post pon, 14 kwi 2014 - 17:33
Post #1

Szanowni Rodzice,
Jestem studentką trzeciego roku Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Uniwersytecie Łódzkim. Piszę pracę licencjacką na temat marketingu skierowanego do dzieci. Niniejsza ankieta ma na celu sprawdzenie zainteresowania dziecka reklamą telewizyjną, częstotliwość ich oglądania oraz wpływu dzieci na dokonywane przez Państwa zakupy.
Ankieta jest w pełni anonimowa i będzie służyła jedynie celom badawczym. Składa się ona z 26 pytań zamkniętych (w niektórych pytaniach może być więcej, niż jedna odpowiedź). W przypadku, gdy mają Państwo więcej niż jedno dziecko, byłabym bardzo wdzięczna o wypełnienie osobnej ankiety dla każdego z nich. Gdyby był to kłopot, proszę o wypełnienie jednej ankiety, odnoszącej się do wybranego dziecka.
Z góry serdecznie dziękuje za pomoc i czas poświęcony na udział w badaniu.

Oto link:
https://moje-ankiety.pl/respond-61975.html
Tuni
pon, 14 kwi 2014 - 17:47
Tak, niestety dzieci są podatne na reklamę. A rodzice muszą się potem głowić jak wytłumaczyć dziecku, że reklama kłamie i ma jednie na celu podniesienie sprzedaży jakiegoś produktu.
Dlatego kierowanie reklam do dzieci to po prostu świństwo.
Tuni


Grupa: Moderatorzy
Postów: 6,764
Dołączył: wto, 01 kwi 03 - 09:27
Skąd: Śląsk
Nr użytkownika: 248




post pon, 14 kwi 2014 - 17:47
Post #2

Tak, niestety dzieci są podatne na reklamę. A rodzice muszą się potem głowić jak wytłumaczyć dziecku, że reklama kłamie i ma jednie na celu podniesienie sprzedaży jakiegoś produktu.
Dlatego kierowanie reklam do dzieci to po prostu świństwo.
artemizja
wto, 15 kwi 2014 - 14:32
W tej ankiecie brak odzwierciedlenia sytuacji jaka ma miejsce u mnie w domu. Ja nagrywam dzieciom bajki i wybrane przeze mnie programy. Reklamy przewijamy. Zdarza się, że obejrzy, bo wyjdę z pokoju w tym czasie. Jednak zaraz jak się zaczynaja reklamy, to słyszę wołanie - mama znowu bajka się przerwała. Przewijam i sprawa załatwiona...
artemizja


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 3,203
Dołączył: czw, 23 lis 06 - 11:56
Skąd: Łódź
Nr użytkownika: 8,639

GG:


post wto, 15 kwi 2014 - 14:32
Post #3

W tej ankiecie brak odzwierciedlenia sytuacji jaka ma miejsce u mnie w domu. Ja nagrywam dzieciom bajki i wybrane przeze mnie programy. Reklamy przewijamy. Zdarza się, że obejrzy, bo wyjdę z pokoju w tym czasie. Jednak zaraz jak się zaczynaja reklamy, to słyszę wołanie - mama znowu bajka się przerwała. Przewijam i sprawa załatwiona...

--------------------
kuchanna.blogspot.com

Szymek 02.10.2007

Marcin 08.07.2009
0janek0
śro, 16 kwi 2014 - 10:57
Zrobiono kiedyś badanie w kalifornijskim przedszkolu.
Jednej grupie dzieci puszczono program popularno-naukowy z płyty DVD.
Drugiej grupie wpleciono w program 30-sekundową reklamę.

Potem pokazywano różne produkty i pytano co na ich temat myślą dzieciaki.
Dzieci z grupy "z reklamą" w 85% uważały za lepszy produkt, który widziały na reklamie.
Rozkład wskazań Dzieci z grupy "bez reklamy" był bardziej losowy.

Wszystkie badanie potwierdziły olbrzymi wpływ reklam na dzieci.




[edit: moderacja]
0janek0


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 4
Dołączył: śro, 16 kwi 14 - 10:51
Nr użytkownika: 43,888




post śro, 16 kwi 2014 - 10:57
Post #4

Zrobiono kiedyś badanie w kalifornijskim przedszkolu.
Jednej grupie dzieci puszczono program popularno-naukowy z płyty DVD.
Drugiej grupie wpleciono w program 30-sekundową reklamę.

Potem pokazywano różne produkty i pytano co na ich temat myślą dzieciaki.
Dzieci z grupy "z reklamą" w 85% uważały za lepszy produkt, który widziały na reklamie.
Rozkład wskazań Dzieci z grupy "bez reklamy" był bardziej losowy.

Wszystkie badanie potwierdziły olbrzymi wpływ reklam na dzieci.




[edit: moderacja]
Jolanta30
pią, 18 kwi 2014 - 20:45
Moje dziewczynki strasznie reagują na reklamy - oczywiście szczególnie na te, w których występują inne dzieci. A ja potem mam problem, bo jest "mamo to" "mamo chcę tamto" i tak w kółko, zero spokoju.
Jolanta30


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 12
Dołączył: pią, 18 kwi 14 - 20:39
Nr użytkownika: 43,909




post pią, 18 kwi 2014 - 20:45
Post #5

Moje dziewczynki strasznie reagują na reklamy - oczywiście szczególnie na te, w których występują inne dzieci. A ja potem mam problem, bo jest "mamo to" "mamo chcę tamto" i tak w kółko, zero spokoju.
Katech
czw, 29 maj 2014 - 16:08
Przynajmniej ja nie będę miała tego problemu. Nie ma u nas telewizora i nie zanosi się, aby kiedykolwiek coś się w tym zmieniło icon_smile.gif Facet pracuje w domu na 3 monitorach i na jednym z nich spokojnie da się oglądać filmy icon_smile.gif
Katech


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 8
Dołączył: czw, 29 maj 14 - 15:44
Nr użytkownika: 44,116




post czw, 29 maj 2014 - 16:08
Post #6

Przynajmniej ja nie będę miała tego problemu. Nie ma u nas telewizora i nie zanosi się, aby kiedykolwiek coś się w tym zmieniło icon_smile.gif Facet pracuje w domu na 3 monitorach i na jednym z nich spokojnie da się oglądać filmy icon_smile.gif

--------------------
wypełniacz zmarszczek dla chcących być atrakcyjną mamą
Verka100
czw, 15 paź 2015 - 15:52
Ostatnio syn mojej siostry wrzucił telefon do wody bo zobaczył jak w tej reklamie pan wyciąga teleofn z wody
https://www.youtube.com/watch?v=7zY1O3xXwHM

Zreszta nie tylko w reklamy dzieciaki wierzą, takze trzeba uważać co się im puszcza
Verka100


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 9
Dołączył: śro, 24 wrz 14 - 10:48
Nr użytkownika: 44,555




post czw, 15 paź 2015 - 15:52
Post #7

Ostatnio syn mojej siostry wrzucił telefon do wody bo zobaczył jak w tej reklamie pan wyciąga teleofn z wody
https://www.youtube.com/watch?v=7zY1O3xXwHM

Zreszta nie tylko w reklamy dzieciaki wierzą, takze trzeba uważać co się im puszcza
esperanza
pon, 19 paź 2015 - 14:36
Oczywiście, że dzieciaki sa bardzo podatne na przekaz reklamowy. Przecież nawet wielu dorosłych kupuje pewne rzeczy pod wpływem reklamy. Reklamodawcy lubią też w swoich reklamach przedstawiać dzieci, rodzinę właśnie po to, aby bardziej wzmocnić sugestię, że coś jest idealne dla rodziny i dzieci. Najczęściej, paradoksalnie, są to słodycze lub gazowane i słodzone napoje.
esperanza


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 12
Dołączył: wto, 06 paź 15 - 03:44
Nr użytkownika: 46,516




post pon, 19 paź 2015 - 14:36
Post #8

Oczywiście, że dzieciaki sa bardzo podatne na przekaz reklamowy. Przecież nawet wielu dorosłych kupuje pewne rzeczy pod wpływem reklamy. Reklamodawcy lubią też w swoich reklamach przedstawiać dzieci, rodzinę właśnie po to, aby bardziej wzmocnić sugestię, że coś jest idealne dla rodziny i dzieci. Najczęściej, paradoksalnie, są to słodycze lub gazowane i słodzone napoje.

--------------------
[sygnatura niezgodna z regulaminem forum]
lenna
śro, 28 paź 2015 - 15:00
Mój chrześniak ma 5 lat i śpiewa sobie piosenki z reklam - chwyta wszystko niesamowicie gładko. Najgorzej jest ze słodyczami - wszystkie batoniki musi mieć od razu.
lenna


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 31
Dołączył: śro, 16 wrz 15 - 16:09
Skąd: Łódź
Nr użytkownika: 46,388




post śro, 28 paź 2015 - 15:00
Post #9

Mój chrześniak ma 5 lat i śpiewa sobie piosenki z reklam - chwyta wszystko niesamowicie gładko. Najgorzej jest ze słodyczami - wszystkie batoniki musi mieć od razu.
IgorB
pią, 27 lis 2015 - 10:35
Moim zdaniem reklamy mają duzy wpływ na dzieci, szczególnie jeśli zbyt czesto zostają same przed telewizorem. Rodzice od małego powinni rozmawiać z dziećmi też o tym co widzą w TV, bo potem może być na to już za późno. A jeszcze lepiej chyb a nie wprowadzać reklam zbyt wcześnie, ale własnie raczej je przewijać i skupiać sie na bajkach icon_smile.gif
IgorB


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 11
Dołączył: pią, 27 lis 15 - 09:48
Nr użytkownika: 46,797




post pią, 27 lis 2015 - 10:35
Post #10

Moim zdaniem reklamy mają duzy wpływ na dzieci, szczególnie jeśli zbyt czesto zostają same przed telewizorem. Rodzice od małego powinni rozmawiać z dziećmi też o tym co widzą w TV, bo potem może być na to już za późno. A jeszcze lepiej chyb a nie wprowadzać reklam zbyt wcześnie, ale własnie raczej je przewijać i skupiać sie na bajkach icon_smile.gif
mirabell
pią, 27 lis 2015 - 10:49
Siła reklamy jest olbrzymia. Trafia do nas dorosłych jak strzała w tarczę, prosto w sam jej srodek. Kierowana jest bardzo mądrze i przemyślanie. Skoro my dorośli juz z dobrze ukształtowanymi poglądami, dajemy sie nabrać na sztuczki marketingowe i zmanipulowac telewizjii, prasie, radiu, to nasze dzieci tym bardziej. Jeśli coś jest ładne, kolorowe to już staje się atrakcyjne dla dziecka. Reklamy o tyle super trafiają do dziecka, że nie trzeba się na nich długo skupiać. W kilka chwil przekazywaną mają esencję tego co najważniejsze - masz tego chcieć! To przerażające jak się nimi świetnie manipuluje. Nam już wybić im z głowy pomysł jest dużo gorzej.
mirabell


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 5
Dołączył: pon, 11 sty 10 - 11:35
Nr użytkownika: 31,018




post pią, 27 lis 2015 - 10:49
Post #11

Siła reklamy jest olbrzymia. Trafia do nas dorosłych jak strzała w tarczę, prosto w sam jej srodek. Kierowana jest bardzo mądrze i przemyślanie. Skoro my dorośli juz z dobrze ukształtowanymi poglądami, dajemy sie nabrać na sztuczki marketingowe i zmanipulowac telewizjii, prasie, radiu, to nasze dzieci tym bardziej. Jeśli coś jest ładne, kolorowe to już staje się atrakcyjne dla dziecka. Reklamy o tyle super trafiają do dziecka, że nie trzeba się na nich długo skupiać. W kilka chwil przekazywaną mają esencję tego co najważniejsze - masz tego chcieć! To przerażające jak się nimi świetnie manipuluje. Nam już wybić im z głowy pomysł jest dużo gorzej.
Papillotka
pon, 14 gru 2015 - 10:31
Dzieci są podatne na reklamy skierowane do nich. To jasne, że nie zainteresuje ich reklama środka na szkodniki. Ale jak w reklamie pokażą radosne dzieci bawiące się nowym zestawem lego, to bardzo możliwe, że w liście do Mikołaja takie lego się właśnie pojawi. My nie mamy telewizora w domu i bardzo sobie chwalimy. Na wszystkich urządzeniach typu komputer, iPad - reklamy mamy poblokowane i żyje się łatwiej icon_smile.gif
Papillotka


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 63
Dołączył: sob, 05 gru 15 - 16:49
Skąd: Bydgoszcz
Nr użytkownika: 46,840




post pon, 14 gru 2015 - 10:31
Post #12

Dzieci są podatne na reklamy skierowane do nich. To jasne, że nie zainteresuje ich reklama środka na szkodniki. Ale jak w reklamie pokażą radosne dzieci bawiące się nowym zestawem lego, to bardzo możliwe, że w liście do Mikołaja takie lego się właśnie pojawi. My nie mamy telewizora w domu i bardzo sobie chwalimy. Na wszystkich urządzeniach typu komputer, iPad - reklamy mamy poblokowane i żyje się łatwiej icon_smile.gif
maciek0zielinski
pią, 25 mar 2016 - 14:24
Bardzo skuteczne jest stosowanie filmów reklamowych. Taki rodzaj reklamy potrafi przyciągnąć wielu widzów i zainteresować produktem. Filmy reklamowe mogą oglądać zarówno starsi i młodsi, mogą one być umieszczane w tv albo w sieci.

Ten post edytował maciek0zielinski pią, 01 kwi 2016 - 16:19
maciek0zielinski


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 5
Dołączył: czw, 28 sty 16 - 17:20
Nr użytkownika: 47,087




post pią, 25 mar 2016 - 14:24
Post #13

Bardzo skuteczne jest stosowanie filmów reklamowych. Taki rodzaj reklamy potrafi przyciągnąć wielu widzów i zainteresować produktem. Filmy reklamowe mogą oglądać zarówno starsi i młodsi, mogą one być umieszczane w tv albo w sieci.


Grupa:
Postów: 0
Dołączył: --
Nr użytkownika: 0




post pon, 18 wrz 2017 - 13:48
Post #14

Na moje dziecko zawsze ogromny wpływ miały szyldy i kolorowe bannery. Jeszcze w wózeczku zwracał na to uwagę. Więc raczej reklama jak najbardziej wpływ na dzieci ma. Swoją drogą- szukam sprawdzonej firmy, która zrobiłaby mi taki reklamowy kaseton do mojego zakładu kosmetycznego. Czy ktoś zna może tych specjalistów?
BarbaraMM
wto, 19 wrz 2017 - 15:22
Dzisiejsze reklamy bardzo mocno oddziałuja na podświadomość, dzieci dodatkowo podatne są na takie reklamy i rodzi się problem, którego wiele osób nie dostrzega.
BarbaraMM


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 30
Dołączył: wto, 08 gru 15 - 11:10
Nr użytkownika: 46,854




post wto, 19 wrz 2017 - 15:22
Post #15

Dzisiejsze reklamy bardzo mocno oddziałuja na podświadomość, dzieci dodatkowo podatne są na takie reklamy i rodzi się problem, którego wiele osób nie dostrzega.
jakuna
sob, 23 wrz 2017 - 20:06
Oczywiście, że dzieci są podatne na rekamę i musimy też pamiętać, że oprócz reklamy w telewizji jest też internet i nawet bajki na youtube mogą być reklamami przerywane. No i wszystko co się dzieje poza telewizją, czyli na przykład bannery na ulicach i wystawy sklepowe icon_smile.gif Ja miałam wrażenie, ze panuję nad sytuacją, bo kontrolowałam co dzieci oglądają i raczej rzadko miały jakieś "żądania". Sytuacja zmieniła się po pójściu do przedszkola, stamtąd już zaczęły spływać mody na określone zabawki (inne dzieci mają to i ja też chcę) i tutaj niestety już trudno coś zrobić, może poza ciągłą rozmową z dzieciakami
jakuna


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 56
Dołączył: nie, 21 maj 17 - 20:46
Nr użytkownika: 49,609




post sob, 23 wrz 2017 - 20:06
Post #16

Oczywiście, że dzieci są podatne na rekamę i musimy też pamiętać, że oprócz reklamy w telewizji jest też internet i nawet bajki na youtube mogą być reklamami przerywane. No i wszystko co się dzieje poza telewizją, czyli na przykład bannery na ulicach i wystawy sklepowe icon_smile.gif Ja miałam wrażenie, ze panuję nad sytuacją, bo kontrolowałam co dzieci oglądają i raczej rzadko miały jakieś "żądania". Sytuacja zmieniła się po pójściu do przedszkola, stamtąd już zaczęły spływać mody na określone zabawki (inne dzieci mają to i ja też chcę) i tutaj niestety już trudno coś zrobić, może poza ciągłą rozmową z dzieciakami
śrubka
czw, 28 wrz 2017 - 12:43
Jak najbardziej może wpływać. Jeden 6-latem zdecydowanie ogląda za dużo reklam, że zaczyna je cytować przy różnych okazjach.
śrubka


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 637
Dołączył: czw, 27 gru 12 - 12:25
Nr użytkownika: 41,343




post czw, 28 wrz 2017 - 12:43
Post #17

Jak najbardziej może wpływać. Jeden 6-latem zdecydowanie ogląda za dużo reklam, że zaczyna je cytować przy różnych okazjach.
Mamilein
czw, 19 paź 2017 - 14:54
Pamiętam, że jako dziecko bardzo lubiłam reklamy. Filmy czy programy nie były dla mnie tak interesujące, jak reklamy.
Mimo to nie wymuszałam na rodzicach kupowania mi reklamowanych słodyczy, czy zabawek. Interesowały mnie kolorowe obrazy i muzyka w reklamach, ale nie byłam jakoś szczególnie podatna na ich przekaz.
Mamilein


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 23
Dołączył: nie, 02 kwi 17 - 23:40
Nr użytkownika: 49,173




post czw, 19 paź 2017 - 14:54
Post #18

Pamiętam, że jako dziecko bardzo lubiłam reklamy. Filmy czy programy nie były dla mnie tak interesujące, jak reklamy.
Mimo to nie wymuszałam na rodzicach kupowania mi reklamowanych słodyczy, czy zabawek. Interesowały mnie kolorowe obrazy i muzyka w reklamach, ale nie byłam jakoś szczególnie podatna na ich przekaz.
darija
sob, 22 cze 2019 - 08:20
kiedyś czytałam dobry artykuł o tym, że reklama źle działa na dziecko

Ten post edytował darija sob, 22 cze 2019 - 08:24
darija


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 14
Dołączył: wto, 11 cze 19 - 16:03
Nr użytkownika: 53,125




post sob, 22 cze 2019 - 08:20
Post #19

kiedyś czytałam dobry artykuł o tym, że reklama źle działa na dziecko
darija
sob, 22 cze 2019 - 08:26
moim zdaniem trzeba ograniczać dostęp dzieci do reklam

Ten post edytował darija sob, 22 cze 2019 - 08:27
darija


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 14
Dołączył: wto, 11 cze 19 - 16:03
Nr użytkownika: 53,125




post sob, 22 cze 2019 - 08:26
Post #20

moim zdaniem trzeba ograniczać dostęp dzieci do reklam
> reklama, czy reklama wpływa na dziecko?
Start new topic
Reply to this topic
2 Stron V   1 2 następna
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:



Wersja Lo-Fi Aktualny czas: śro, 24 kwi 2024 - 10:09
lista postw tego wtku
© 2002 - 2018  ITS MEDIA, kontakt: redakcja@maluchy.pl   |  Reklama