Zasady gry
(instrukcja)
W Stumilowym Lesie, zazwyczaj weseli przyjaciele, obecnie nie mają humoru do brykania. Ich serca są zatrwożone tajemniczym zniknięciem Krzysia. Dodatkowo, od pewnego czasu ich przyjaciel Kłapouchy chodzi zasmucony, dużo bardziej niż zwykle. Tym razem sprawa jest poważna, Kłapouchy zgubił ogon.
Pomóż przyjaciołom ze Stumilowego Lasu odnaleźć Ogon Kłapouchego!
Wędruj po lesie, staraj się zapamiętać rozłożenie żetonów-chmurek. Za każdą zebraną parę chmurek otrzymasz element ogona. Kto pierwszy ułoży ogon i przypnie go Kłapouchemu wygrywa!
Zawartość pudełka
- plansza-plakat
- planszetka Kłapouchego
- 24 żetony chmurek(12 par)
- 12 elementów ogona
- 4 pionki zwierzątek
- 4 podstawki pod pionki
- kostka
- instrukcja
Cel gry
Celem gry jest jak najszybsze zdobycie ogona Kłapouchego i przypięcie go właścicielowi. Aby tego dokonać, konieczne jest zebranie trzech par obrazków umieszczonych na żetonach-chmurkach. Za każdą parę uzyskujecie jeden element ogona! Kto pierwszy ułoży ogon i zwróci go Kłapouchemu – ten zostanie zwycięzcą!
Przygotowanie rozgrywki
Rozłóżcie planszę. Na oznaczonych polach połóżcie potasowane i zakryte żetony-chmurki.
Planszetkę Kłapouchego oraz elementy Ogona połóżcie w miejscu dostępnym dla wszystkich.
Niech każdy z Was wybierze pionek i umieści go na polu z odpowiednim domkiem, w narożnikach planszy.
Każdy może dowolnie wybrać ścieżkę, którą poprowadzi swój pionek.
Wędrówkę zaczynamy od wyjścia z domku.
Rozgrywka
Grę rozpoczyna najmłodszy gracz,. Następni przystępują do gry zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Gracze kolejno rzucają kostką i przesuwają pionki w jednym kierunku o tyle pól, ile oczek wyrzucili na kostce.
Gdy pionek stanie na polu z żetonem-chmurką, gracz odkrywa go. Następnie sprawdza dowolny inny żeton. Jeżeli znalazł parę zdejmuje ją z planszy. Za każdą zdobytą parę uzyskuje element ogona w wybranym kolorze.
Jeżeli nie odnalazł pary, żeton na którym stanął pionek pozostaje odkryty, a sprawdzany żeton zakrywamy. Ruch przechodzi na kolejnego gracza.
Zbijanie
Jeżeli pionek stanie na polu zajętym przez pionek innego gracza, zbija go. Zbity pionek trafia na pole pułapki.
Pola specjalne
Podczas gry gracze mogą natrafić na pola ułatwiające bądź utrudniające wędrówkę po lesie.
Koniec gry
Kto pierwszy zdobędzie cały ogon oraz dotrze do domku Kłapouchego, wygrywa grę.
Aby wejść do domku należy wyrzucić dokładną ilość oczek na kostce.
Wygrany ma przywilej położenia ogona na planszetce Kłapouchego! Pasuje? Gratulacje!