To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

rhododendron

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

simonav
Kpiłam sobie to cudo i mam zamiar posadzić u siebie w ogrodzie.Jestem początkującym "ogrodnikiem" 29.gif więc poszperałam trochę w internecie o tym kwiatku,żeby wiedzieć co i jak.Ale jak sobie poczytałam to mam teraz"łep jak sklep"...Nie mam pojęcia jaką mam glebę,czy kwaśną czy nie,czy przepuszczalną czy nie,ph gleby to już totalnie jakiś kosmos dla mnie...Faktycznie trzeba użyć do posadzenia tych torfów,kompostów,kory i innych takich wynalazków?
Czy któraś z Was może mi pomóc i napisze jak mam"zabrać"się do tego rododendrona?
zajka
Ph (kwasowość) gleby możesz określić za pomocą papierka lakmusowego (garść ziemi wymieszaj z nieiwielką ilością wody). Co do przepuszczalności gleby to w skrócie - im więcej piasku, żwiru itp. tym bardziej przepuszczalna gleba.
Faktycznie wszystkie te zabiegi mają sens, bo jest to roślina kwasolubna. No i na zimę warto okrywać. Powodzenia.
ania_411
simono ja posadziłam moje rododendrony w wielkich donicach wypełnionych zwykłą ziemią z ogródka i postawiłam je przed domem. kupiłam je zeszłej wiosny ale dopiero w tym roku zakwitły-przepięknie!!!! tylko krótko 32.gif dwa tygodnie i już jest po kwiatkach 21.gif
Mika
ja kupiłam 2 różne i powiem,że lepiej odżałować z 10 zeta i kupić większy krzew icon_wink.gif
mam jeden mały "pospolity" i większy jakiś typowo zimnolubny
zrobilam im dobrze tylko tym,że posadzilam w dziurach wypełnionych specjalną ziemią do rododendronów icon_wink.gif
nie zamierzam później bawić się w żadne pomiary - wszędzie w koło rosną w zwykłej ziemi i dobrze się mają więc może i u mnie nie zdechną icon_lol.gif

Ania -moja babcia twierdzi,że rododendrony donic nie lubią i lepiej sadzić je do ziemi
Agnieszka Kamila
nie w przeciÄ…gu,
moko.
a mój w przeciągu rośnie od lat i ma się super icon_biggrin.gif
Agnieszka Kamila
no widzisz icon_smile.gif
simonav