Skąd wiem o ziołach - bo moi rodzice od małego uczyli mnie jak się nimi "posługiwać" dotychczas udało mi się dzięki nimi unikać antybiotyków szerokim łukiem, bo na większość uczulona

. A w tym roku kończę pisać pracę magisterską o ziołach.
Co do twoich dolegliwości od razu mówię że nie jestem lekarzem, ale w czasie ciąży twój organizm jest podwójnie obciążony a co za tym idzie wartości odżywczych potrzebujesz za dwoje. Nie chodzi mi o to że masz jeść podwójnie ale odżywiać się podwójnie. Wiem śmiesznie to brzmi, ale od początku.
Staraj się dobierać takie produkty ktore będą wartościowe dla organizmu i nie będą niosły za sobą pustych kalori i bezwartościowych zapychaczy. Nie używaj produktów przetworzonych, gotowe sosy, zupy w proszku, konserwowych warzyw bo jesteś w tej dobrej sytuacji że warzyw nie drogich jest teraz w sklepie opór. Żadnych pół gotowych dań. Dobieraj jedzenie tak żeby było po trochu w nim białka, trochę cukrów ale tylko złożonych( znajdziesz je w ziarnach, otrębach) lub pochodzący z owoców i warzyw i trochę tłuszczy roślinnych oraz tych które pochodzą od ryb. To był krótki kurs dietetyki, ale na prawdę to szeroka dziedzina i nie da sie tak o wszystkim w jednym poście.
Druga sprawa - opryszczka to wirus który często atakuje w stanach osłabienia co prawdopodobnie jest związane i z twoimi przeziębieniami. Natomiast poziom hemoglobiny jest zależy od żelaza jego głównego składnika.
Żelaza najwięcej jest w mięsie i on jest najlepiej przyswajalny przez organizm szczególnie podroby ja wątróbka, nerki. Jest także go trochę w zielonych warzywach. Pamiętaj też aby komponować tak diętę żeby razem z żelazem dołączyć witaminę C, która pomaga wchłaniać żelazo.