ciąża i poród

dziecko

kobieta

dla dzieci

rodzina

podróże

zobacz koniecznie

Przedszkole Przyjaciele Żyrafy - Warszawa-Żoliborz

  miasto  
Warszawa-Żoliborz
  rodzaj  
przedszkole niepubliczne
 a d r e s
  adres  
ks. J. Popiełuszki 14/117
  telefon  
22 832 42 94
  fax  
  adres e-mail  
przyjaciele.zyrafy@gmail.com
  strona www  
http://www.przedszkole.most.org.pl/index.php
o   p r z e d s z k o l u
  opis  
W jedynym w Warszawie wegańskim przedszkolu Przyjaciele Żyrafy, realizujemy program Montessori oraz projekt Sen Żyrafy, oparty na metodzie Porozumienia bez Przemocy, będący nauką empatii i szacunku, skierowany do dzieci, ich rodziców i wychowawców. Zajęcia obejmują następujące obszary edukacji: społeczno-moralnej matematycznej zdrowotnej ruchowej przyrodniczej technicznej kulturowo-estetycznej emocjonalnej (program rozwoju inteligencji emocjonalnej na podstawie Nonviolent Communication - Porozumienia bez Przemocy W przedszkolu jest tylko jedna 16-osobowa różnowiekowa grupka dzieci, więc jest to przedszkole niezwykle kameralne.
  godziny otwarcia  
7:30 - 17:30
  opis pomieszczeń  
Duża sala zabaw i mała sala dydaktyczna, w której program edukacyjny realizują starsze dzieci.
  opis placu zabaw  
W okolicy przedszkola jest park Sady Żoliborskie z przepięknym ogromnym i świetnie wyposażonym placem zabaw.
  wyposażenie  
Pomoce dydaktyczne Montessori, naturalne proste barwy, klimat domowy.
  zaplecze sanitarne  
Łazienka.
  posiłki  
własne
  opieka medyczna  
z a j ę c i a
  ramowy rozkład dnia  
7.30 - 9.00 - czas schodzenia się dzieci, powitanie 8.30 - 9.00 - zajęcia dla dzieci realizujących roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne 9.00 - 9.30 - śniadanie 9.30 – 10.30 - zajęcia programowe: * zajęcia manualne (ćwiczenie motoryki małej np. wydzieranie, ugniatanie, lepienie, stemplowanie, naklejanie, wycinanie, rysowanie na materiale o różnych właściwościach np. na piasku, na kaszy) * zajęcia ruchowe *zajęcia matematyczne (poznawanie figur, kształtów, kolorów; pojęcie wielkości, sekwencje, klasyfikacja, przeliczanie, ustalanie równoliczności zbiorów) * zajęcia plastyczne: malowanie (np. technika "mokre w mokrym" itp.) * zajęcia kulinarne (wspólne przygotowywanie potraw np. pieczenie chleba, ciasteczek; przyrządzanie sałatek) 11:00 - 12:00 - zajęcia dodatkowe: * poniedziałek: zajęcia rytmiczno- taneczne * wtorek: język angielski, gimnastyka umysłu dwa razy w miesiącu * środa: zajęcia plastyczne * czwartek: język angielski * piątek: joga dla dzieci 12:00 - 13:00 - spacer, zabawy zorganizowane i indywidualne na placu zabaw 13:00 - 13:30 - obiad 13:30 -14:00 - odpoczynek i czytanie bajek * zabawy relaksujące i wyciszające * słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela 14.00 – 15.00 - zabawy i zajęcia, nawiązujące do tematu wiodącego w danym tygodniu, pobyt na placu zabaw 15.00 – 15.30 - podwieczorek 16.00 – 17.30 - zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w kole Przedszkole jest czynne CAŁY ROK
  oferta zajęć dodatkowych  
j. angielski, joga, zajęcia muzyczne, gimnastyka umysłu - zajęcia w cenie przedszkola.
p o z o s t a ł e   d a n e
  personel  
Anna Jaskólska - wychowawca - studia wyższe o specjalności: pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z logopedią Pierwsze doświadczenia w pracy z dziećmi zdobywała w świetlicy szkolnej. Jej praca z grupa różnowiekową to już trzeci rok w łączeniu wiedzy i pasji. Zdolności pedagogiczne, a także oddanie i niewyczerpane pokłady pomysłów sprawiają, że jest ukochana panią wszystkich maluszków. Poprzez bajkoterapię skutecznie rozwija i kształtuje różne, przydatne dzieciom umiejętności. Podczas pracy i zabawy z dziećmi korzysta z metod uznanych pedagogów tj.: M.Bogdanowicz, E.Gruszczyk - Kolczyńska. Katarzyna Malec - nauczyciel j. angielskiego. - filolog z wykształcenia, szef kuchni z zamiłowania. W "Przyjaciołach Żyrafy" łączy pasję do nauczania angielskiego z gotowaniem wegańskich posiłków. W 2011 roku ukończyła wydział Filologii Angielskiej w Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania. Studiowała również na Napier University w Edynburgu. Oprócz iście brytyjskiego akcentu może pochwalić się wygadaną 3-letnia córką - od zawsze weganką - Łucją. Kasia wegetarianka jest od ponad 7 lat, od kilku lat weganką. Uwielbia wymyślać i gotować pyszne zdrowe potrawy spod znaku cruelty-free. Właścicielka czterech kotów, szczęśliwa mieszkanka Żoliborza. Emilia Mędrek - asystent wychowawcy - studia wyższe o specjalności pedagogika resocjalizacyjna
  nowatorskie metody   
  wychowczo-edukacyjne  
NONVIOLENT COMMUNICATION - POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY Metoda empatycznej komunikacji opracowana przez dr Marshalla B. Rosenberga to mowa ludzi troszczących się o siebie i pragnących żyć w harmonii. Dzięki tej metodzie pielęgnujemy poczucie własnej wartości, uczymy się szacunku do siebie i innych, uczymy się wyrażać swoje potrzeby i oczekiwania, a także akceptować odpowiedzi, nawet jeśli nie zawsze mamy ochotę ich wysłuchać. Kiedy jesteśmy świadomi swoich potrzeb, uczuć łatwiej jest się nam komunikować i zaspokajać swoje potrzeby. Zachęcamy dzieci do samodzielnego rozwiązywania konfliktów, wychowawca nie jest on nigdy sędzią tylko mediatorem. Więcej na stronie www.fpbp.most.org.pl Kładziemy duży nacisk na rozwój zdolności komunikowania się, ponieważ uważamy, że jest jedną z najważniejszych umiejętności potrzebnych w życiu. Chcemy przez to: rozwinąć emocjonalną inteligencję polegającą na kontakcie ze swoimi uczuciami i potrzebami oraz wyrażaniem ich nauczyć sztuki rozwiązywania konfliktów i powstrzymywania przemocy przy jednoczesnym zwiększeniu wzajemnego zrozumienia i zaufania zwiększyć skuteczność uczenia się stworzyć związki oparte na wzajemnym szacunku i zrozumieniu nauczyć słuchać i współodczuwać nauczyć zachowywać godność i troskę nawet po usłyszeniu wrogich czy krytycznych uwag PEDAGOGIKA MONTESSORI Pedagogika Marii Montessori daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego, wpierając jednocześnie jego spontaniczność i aktywność twórczą. Głównymi celami tej pedagogiki są: - Pomoc w rozwoju indywidualnych cech osobowości, - Pomoc w formowaniu prawidłowego charakteru, - Pomoc w zdobywaniu wiedzy, - Pomoc w zdobywaniu umiejętności szkolnych, - Pomoc w kształtowaniu współdziałania Wyżej wymienione cele realizowane są przez: - Rozwój samodzielności i wiary we własne siły - Kształtowanie szacunku do porządku i pracy własnej i innych - Wypracowanie zamiłowania do ciszy - Kształtowanie umiejętności pracy indywidualnej zbiorowej w atmosferze ciszy - Osiąganie koncentracji na wykonywanym zadaniu - Uniezależnienie od nagród - Kształtowanie postawy wzajemnej pomocy ( bez rywalizacji) - Rozwój indywidualnych zdolności oraz umiejętności współpracy GRUPA RÓŻNOWIEKOWA Grupa przedszkolna jest różnowiekowa czyli należą do niej dzieci od 2,5 do 5 lat. Jest to grupa otwarta co oznacza, że każdego roku dzieci najstarsze odchodzą do szkoły a przychodzą nowe, młodsze. Dzieci starsze przechowują i pomagają przekazać młodszym tradycje i zwyczaje grupy. Otwarta i różnowiekowa grupa daje wiele możliwości: Dziecko przebywa w naturalnym środowisku, zróżnicowanym, lecz rzeczywistym, najbardziej odpowiednim dla jego rozwoju. Następuje szybsza adaptacja i integracja dzieci nowoprzyjętych. Szybsza i skuteczniejsza jest edukacja społeczna zarówno dzieci starszych jak i młodszych. Następuje naturalna i samoistna nauka podstaw tolerancji, partnerstwa i współżycia w środowisku nieograniczonym wyłącznie do rówieśników. Zachowane są pełne uwarunkowania dla indywidualnego rozwoju dziecka. Jest możliwy pobyt rodzeństwa w jednej grupie. Naturalne jest zaangażowanie i opiekuńczość dzieci starszych nad młodszymi oraz możliwość prezentowania przed nimi bogatszych doświadczeń. Dzieci szybciej dostrzegają i rozumieją zróżnicowane potrzeby i zasady współżycia. Zachodzi możliwość stosowania zróżnicowanej i ciekawszej organizacji zajęć. Bogatszy jest rozwój duchowy dzieci, przekładający się na prace plastyczne i różne formy wyrażania siebie. Dziecko doświadcza różnych pozycji w grupie ( nowicjusza, malucha, dziecka starszego... ) Pozwala mu to poznawać troski, rozwijać troskliwość i tolerancję wobec słabszych, kształtować zdolność do powściągania własnych reakcji i inne społeczne umiejętności. Dziecko pracuje nad zharmonizowaniem swojej woli z wolą otoczenia. Wraz z wiekiem i zmianą pozycji w grupie dzieci przeżywają zmiany przywilejów i obowiązków. Doznawanie opieki ogranicza jednocześnie swobodę. Zwiększenie swobody pociąga za sobą odpowiedzialność i trud. W grupie o opisanej strukturze spotykamy dzieci różniące się możliwościami. Dzięki temu istotną wartością staje się różnorodność, a nie podobieństwo.
  dokonania i sukcesy  
o p ł a t y
  opłata podstawowa  
970
  opłata za wyżywienie  
  dzienna stawka żywieniowa  
  opłaty dodatkowe  
  wpisowe  
970

Opinie

Znajdź przedszkole