Subskrypcja

Powiadomienia o nowościach

Sprawdź koniecznie
    Warto kupić
    Ważne tematy

    Gimnastyka w ciąży

    -

    Joanna Fritch
    absolwentka AWF we Wrocławiu, Wydział fizjoterapii;
    :: instruktor aerobiku w Centrum Rekreacji "GWARNA" (MOSIR "Południe", Wrocław);
    :: instruktor w Centrum Profilaktyki Kręgosłupa (MOSIR "Południe", Wrocław)

    Przygotowanie kondycyjne do porodu polega na systematycznym stosowaniu ćwiczeń ruchowych, które przysposabiają cały organizm, a zwłaszcza układ nerwowo-mięśniowy, do sprawnego przebiegu porodu.

    Ćwiczenia, które pragniemy polecić, mają pozytywny wpływ na organizm, przede wszystkim:
       zapobiegają obrzękom
       zapobiegają powstawaniu żylaków
       powodują wzrost pojemności życiowej płuc
       przeciwdziałają zaparciom
       utrzymują prawidłową filtrację nerek
       zwiększają zakres ruchomości kręgosłupa oraz stawów biodrowych
       uelastyczniają i rozciągają mięśnie dna miednicy i powłok brzusznych.

    Uwaga! Przed przystąpieniem do ćwiczeń prosimy skonsultować się ze swoim lekarzem prowadzącym w celu wykluczenia ewentualnych przeciwwskazań do ćwiczeń

    Czas trwania: 30 - 40 minut.