miasto
|
Warszawa |
rodzaj
|
przedszkole niepubliczne |
a d r e s
|
adres
|
Popiełuszki`14 |
telefon
|
425 55 14, 0 502 035 574 |
fax
|
|
adres e-mail
|
slonecznarodzina@o2.pl |
strona www
|
www.sloneczna.republika.pl |
o p r z e
d s z k o l u
|
opis
|
KRÓL MACIUŚ PIERWSZY
Przedszkole demokratyczne
Z największą przyjemnością informujemy, że z dniem 1.09.2004 otwieramy przedszkole korczakowskie. Zainspirowani kilkoma alternatywnymi projektami edukacyjnymi oraz osiągnięciami psychoedukacji w Polsce i na świecie stworzyliśmy przedszkole wg podobnego modelu w Warszawie.
Nasza wizja:
Nauczyciele odnoszą się do dzieci z szacunkiem i traktują na równi ich prawa ze swoimi. Jak mówił Korczak – aby zrozumieć dziecko trzeba się wznieść na jego poziom – a nie, jak niektórzy błędnie uważają – zniżyć się do jego poziomu... Wszystkie zasady i reguły są tworzone z uwzględnieniem potrzeb i uwag osób, których one dotyczą: dzieci, nauczycieli, rodziców i administracji. Zasady ustalamy zgodnie z modelem socjokracji, w którym – oprócz tego, że wszyscy uczestnicy mają takie samo prawo do głosowania – są uszanowane głosy mniejszości przez stosowanie zasady konsensusu.
Dzieci w naszym przedszkolu uczą się szanować swoją i czyjąś autonomię i niezależność. Nauczyciele pomagają dzieciom zgłębiać ich naturalne zainteresowania. Dbają, aby dzieci widziały sens w tym, czego się uczą. Chcemy, aby nauczyły się uczyć, znalazły w tym przyjemność i robiły to przez całe swoje życie, a nie tylko w szkole czy w przedszkolu.
Janusz Korczak widział w dziecku przede wszystkim drugiego człowieka.
Dla nas również jest to sprawa priorytetowa.
Modele szkół i przedszkoli oraz ludzie, którzy nas inspirują:
* Szkoły Nonviolent Communication (Porozumienia Bez Przemocy) w Szwecji i Izraelu, www.cnvc.org/pedproj.htm
* Szkoła z przedszkolem „Lumiar” w Brazylii www.lumiar.org.br
* Projekt Edukacyjny Reggio Emilia - przedszkola w USA, Europie zerosei.comune.re.it
* Korczak, Eichelberger, Faber, Mazlich, Rosenberg, Gordon, Montessori
|
godziny otwarcia
|
7 - 17, z możliwością przedłużenia do 18. |
opis pomieszczeń
|
2 sale po 25m2 |
opis placu zabaw
|
Pobliski ogródek 50m od budynku. |
wyposażenie
|
Przedszkole bardzo dobrze wyposażone w zabawki i sprzet dydaktyczny. |
zaplecze sanitarne
|
Dostosowane do potrzeb dzieci. |
posiłki
|
własne |
opieka medyczna
|
Dzieci objęte są opieką logopedyczną oraz opieką pielęgniarki.
Konsultacje prowadzą lekarz-pediatra z Instytutu Matki i Dziecka oraz dietetyk
|
z a j ę c i a
|
ramowy rozkład dnia
|
Proponujemy unikalny program, który zaprojektowaliśmy tak, aby:
- rozwinąć odpowiedzialność i zdolność do samodzielnego myślenia,
- promować demokrację opartą na współpracy,
- uczyć rozwiązywania konfliktów i porozumiewania się z innymi,
- kształtować wzajemne poszanowanie i inteligencję emocjonalną,
- stworzyć partnerstwo pomiędzy dziećmi, nauczycielami i rodzicami,
- stworzyć społeczność edukacyjną, do której wszyscy coś będą wnosić,
- uczyć bycia kreatywnym, elastycznym, zdolnym do podejmowania wyzwań,
- uczyć empatycznego kontaktowania się z najbliższymi, ale też z innymi,
- uwrażliwić dzieci na kontakt z przyrodą i zwierzętami. |
oferta zajęć dodatkowych
|
W zajęciach wykorzystujemy program prof. Bronisława Rocławskiego – glottodydaktyka. Ponadto prowadzimy: zajęcia plastyczne, muzykę i rytmikę, gimnastykę wg. metody Alexandra, język angielski.
|
p o z o s t a ł e
d a n e
|
personel
|
|
nowatorskie metody
wychowczo-edukacyjne
|
|
dokonania i sukcesy
|
|
o p ł a t y
|
opłata podstawowa
|
zł |
opłata za wyżywienie
|
zł |
dzienna stawka żywieniowa
|
zł |
opłaty dodatkowe
|
Opłaty za przedszkole
Kierując się zasadami harmonijnego konsensusu, pragniemy osiągnąć z Państwem porozumienie również w kwestii opłat za przedszkole. Pragniemy otrzymywać pieniądze na zasadzie dobrowolnej dotacji, która będzie wspierać naszą działalność.
Jednocześnie sugerujemy wysokość dotacji, która odzwierciedla sumę, jaką chcielibyśmy otrzymać dla podtrzymania i rozwoju naszej działalności.
|
wpisowe
|
zł |