ciąża i poród

dziecko

kobieta

dla dzieci

rodzina

podróże

zobacz koniecznie

Dixit

Zasady gry (instrukcja)


Zawartość

- 1 plansza z torem punktacji (wewnątrz pudełka)
- 84 karty
- 36 żetonów do głosowania w 6 kolorach, ponumerowanych od 1 do 6
- 6 drewnianych króliczków

Przygotowanie

Każdy z graczy otrzymuje króliczka w wybranym kolorze i umieszcza go na polu „0”
na planszy. 84 karty należy potasować i każdemu z graczy rozdać 6 kart. Pozostałe
karty tworzą zakryty stos dobierania.
- W rozgrywce dla 4 graczy, każdy gracz otrzymuje 4 żetony do głosowania
(o numerach od 1 do 4).
- W rozgrywce dla 5 graczy, każdy gracz otrzymuje 5 żetonów do głosowania
(o numerach od 1 do 5).
- W rozgrywce dla 6 graczy, każdy gracz otrzymuje 6 żetonów do głosowania
(o numerach od 1 do 6).
Uwaga: Nikomu nie pokazuj swojej ręki kart.

Przebieg rundy

Narrator

W każdej rundzie jeden z graczy zostaje narratorem. Narrator wybiera jedną z 6 kart
trzymanych w ręku i wypowiada głośno jakiekolwiek skojarzenie związane z jej treścią
(nie pokazuje karty pozostałym graczom).
To, co gracz wypowiada może przyjąć różnoraką formę: może to być jedno słowo,
może to być kilka słów, albo tylko jakiś dźwięk. Może to być coś zupełnie zmyślonego,
lub wręcz przeciwnie – coś istniejącego, jak fragment wiersza, czy piosenki,
przysłowie, tytuł itp.
Kto zostaje narratorem na pierwszą rundę gry? Zostaje nim gracz, który jako pierwszy
wymyśli skojarzenie do jednej ze swoich kart i oznajmi to pozostałym graczom.

Przekazywanie kart narratorowi

Każdy z pozostałych graczy wybiera teraz w sekrecie jedną ze swoich 6 kart, która
jego zdaniem najlepiej ilustruje skojarzenie wypowiedziane przez narratora.
Gracze, nie pokazując wybranych kart innym graczom, przekazują je narratorowi.
Narrator zbiera wszystkie zaproponowane karty i tasuje, łącznie z kartą, którą sam
wybrał, a następnie rozkłada odkryte w przypadkowej kolejności na stole. Pierwsza
karta od lewej nosi w domyśle numer 1, karta obok niej numer 2 itd.
Poszukiwanie karty narratora: głosowanie
Celem wszystkich graczy jest odnalezienie wśród wyłożonych kart tej, której
właścicielem jest narrator. Każdy z graczy w tajemnicy głosuje na jedną z kart, którą
typuje na należącą do narratora (sam narrator nie bierze udziału w głosowaniu).
Głosowanie polega na położeniu przed sobą zakrytego żetonu z numerem
odpowiadającym wybranej karcie. Gdy wszyscy zagłosują, gracze odkrywają żetony
i kładą je obok typowanych kart.
Uwaga: Gracze nigdy nie mogą głosować na swoją własną kartę!

Punktowanie

- Jeśli wszyscy gracze poprawnie wskazali kartę należącą do narratora, lub gdy żaden
z graczy jej nie wskazał, narrator nie otrzymuje żadnych punktów, natomiast wszyscy
pozostali gracze zdobywają po 2 punkty.
- W każdym innym przypadku:
- po 3 punkty zdobywa zarówno narrator jak i gracze, którzy poprawnie wskazali
jego kartę.
- Każdy gracz (za wyjątkiem narratora), na którego kartę zagłosowano otrzymuje
1 punkt za każdy głos.
Gracze przesuwają swoje króliczki na torze punktacji o liczbę pól odpowiadającą
zdobytej liczbie punktów.

Koniec rundy

Każdy z graczy uzupełnia pulę kart w ręku do 6 kart. Nowym narratorem zostaje gracz
siedzący po lewej stronie od dotychczasowego (w ten sposób zmienia się narrator we
wszystkich kolejnych rundach).
Gra dobiega końca, gdy któryś z graczy dobierze ostatnią kartę ze stosu. Gracz, który
posiada najwięcej punktów, zostaje zwycięzcą.
Zawartosćć
Przygotowanie
Przebieg Rundy

Koniec gry

Gra dobiega końca, gdy któryś z graczy dobierze ostatnią kartę ze stosu. Gracz, który
posiada najwięcej punktów, zostaje zwycięzcą

Szukaj

Kategorie gier

W naszym serwisie znajdziesz opisy 92gier.

Najwyżej ocenianie gry

Najczęściej oceniane

Kategorie wiekowe