Advertisement
Subskrypcja

Powiadomienia o nowościach

Sprawdź koniecznie
Ważne tematy

Antyoksydanty. Najlepsza dieta bogata w przeciwutleniacze

-
   

Antyoksydanty. Najlepsza dieta bogata w przeciwutleniacze
Dieta bogata w antyoksydanty pomaga w walce z wolnymi rodnikami, zmniejsza ryzyko pojawienia się chorób cywilizacyjnych i co najważniejsze, spokojnie można ją stosować, bo naprawdę nie wymaga żadnych egzotycznych produktów. Do tego może mieć efekty uboczne w postaci szczupłej sylwetki.

Dieta bogata w przeciwutleniacze to po prostu zdrowe żywienie, w którym trzeba zwrócić uwagę na składniki ważne dla zdrowia. Dietetycy zawsze zalecają w diecie warzywa i owoce, z wielu powodów. Produkty te zawierają błonnik i mało kalorii, do tego znajdziemy w nich pełno witamin, minerałów i oczywiście antyoksydantów.

Dlatego punkt pierwszy diety bogatej w przeciwutleniacze brzmi: warzywa i owoce. Jakie antyoksydanty znajdziemy w tej grupie produktów? Właściwie łatwiej jest powiedzieć czego nie znajdziemy. To w roślinach kryją się jedne z najsilniejszych antyoksydantów, czyli polifenole, flawonoidy, karotenoidy oraz antyoksydacyjne witaminy i minerały (kwercetyna, resweratrol, luteina, beta-karoten, witamina C, witamina E, kwas foliowy, kwas elagowy).

Jeżeli dieta ma być bogata w antyoksydanty, to z pewnością na talerzu musi być kolorowo.
Antyoksydanty nadają roślinom intensywną barwę, dlatego znajdziemy je w warzywach i owocach o mocnym kolorze: pomarańczowym, czerwonym, zielonym. Pełne antyoksydantów są: borówki, winogrona, owoce granatu, czarne porzeczki, pomidory, grejpfruty, papryka, brokuły, szpinak, marchew, czerwona kapusta.

Antyoksydacyjną dietę warto też uzupełnić kaszą i warzywami strączkowymi.

Danie zawsze dobrze jest dobrze przyprawić. Najlepiej oregano, curry, kurkumą, bazylią, imbirem. To w przyprawach i ziołach znajdziemy również dużo związków o antyoksydacyjnym działaniu.

A do picia - zielona herbata. To w niej znajdują się katechiny, czyli związki należące do polifenole. Katechiny działają nie tylko przeciwutleniająco, ale również przeciwmutagennie i przeciwwirusowo.

Tłuszcze zwierzęce z kolei dobrze jest zamienić na tłuszcze roślinne. Zawierają m.in. kwasy omega 3 i omega 6, polifenole i witaminę E. Z tych samych powodów w diecie powinny znaleźć się ryby. Oleje roślinne i tłuste ryby morskie to dobre źródło jeszcze jednego ważnego antyoksydantu - koenzymu Q10.

Dieta bogata w przeciwutleniacze - podsumowanie

Jeżeli chcemy zadbać o swoje zdrowie, to musimy zadbać o zdrową dietę, czyli taką która zawiera:
  • różnokolorowe warzywa i owoce,
  • oleje roślinne, orzechy, nasiona,
  • przyprawy i zioła,
  • gruboziarniste kasze i warzywa strączkowe,
  • ryby,
  • zieloną lub owocową herbatę.

Wolne rodniki powstają podczas smażenia i grillowania potraw. Dlatego w diecie antyoksydacyjnej trzeba również zmienić sposób przygotowywania dań. Zdecydowanie zdrowiej jest piec w piekarniku, gotować, gotować na parze.

A co, gdy dieta mimo starań wciąż jest uboga w antyoksydanty? Wtedy warto zastanowić się nad rozsądną suplementacją i preparatem, który ma po pierwsze mocny skład, a po drugie wysokiej jakości składniki aktywne na przykład NoOxi firmy Grinday.

Antyoksydanty. Najlepsza dieta bogata w przeciwutleniacze - dodano: 2021-03-04

                                


Portal maluchy.pl jest serwisem edukacyjnym. Informacje zawarte na naszych stronach służą wyłącznie celom informacyjnym. Wszelkie problemy muszą być konsultowane z odpowiednim lekarzem specjalistą. Autorzy i firma ITS MEDIA nie odpowiadają za jakiekolwiek straty i szkody wynikłe z zastosowania zawartych na stronach informacji lub porad.