Mowa służy nam nie tylko do „mówienia” słów czy wyrażeń, to sposób na przekazanie emocji, samopoczucia, a przede wszystkim do kontaktowania się i bycia z innymi ludźmi. Każde dziecko ma swój rytm i tempo rozwoju mowy, które zależy od jego kondycji emocjonalnej, społecznej, zdrowotnej czy psychicznej, a odpowiednie oddziaływania mogą ten rozwój wspierać czy też eliminować pewne ograniczenia. Jeśli dziecko przejawia jakieś trudności z mową, które nas niepokoją, warto udać się do specjalisty, bo nie za wszystkiego dziecko wyrośnie, a niektóre wady mają tendencje do pogłębiania się. Zajęcia z logopedą mogą stać się ciekawą przygodą w życiu dziecka, pomóc mu w pełni zaistnieć wśród rówieśników, znieść przeszkody w mówieniu, a na przyszłość ułatwić także naukę czytania i pisania.
„Logociuchcia „- Wspólne zabawy edukacyjno- logopedyczne dla maluchów już od 2 roku życia. Proponowane zajęcia mają charakter twórczej zabawy, podczas której dziecko w sposób naturalny używa głosu, oddechu jako elementu gry.
Proponujemy naukę przez zabawę, która jest naturalną aktywnością dziecka, i jako taka zawsze jest satysfakcjonująca dla dziecka- pobudza ciekawość i zachęca do twórczego eksperymentowania za światem.
To zajęcia skierowane na wspieranie naturalnego rozwoju mowy, wzbudzania motywacji do mówienia, a także ćwiczenia prawidłowego oddechu i usprawniania buzi i języka.
•Ćwiczenia oddechowe,
•Ćwiczenia wspomagające rozwój myślenia
•Ćwiczenia słuchowe,
•Gimnastyka buzi i języka (warg, języka, policzków, prawidłowego połykania)
A poza tym piosenki, wierszyki, bajeczki, wycinanki, malowanki, wylepianki, podskakiwanki, gry i zabawy z rówieśnikami czyli wszystko to, co dzieci kochają najbardziej.
Indywidualne zajęcia logopedyczne skierowane są do dzieci i młodzieży, borykającymi się m.in. z takimi wadami wymowy i zaburzeniami mowy jak:
•Opóźnienia w rozwoju mowy
•- niepoprawna wymowa rożnych głosek (np. s,z,c,dz,r,t,k, sz,ż, cz, dż itp. )
•- niewyraźna mowa (mniej zrozumiale mówi niż jego rówieśnicy),
•- zaburzenia płynności mowy,
•- kłopoty z odróżnianiem dźwięków podobnie brzmiących ( zaburzenia słuchu fonemowego)
•- opóźniony rozwój mowy,
•- zbyt krótkie wędzidełko językowe,
•- wadliwa mowa związana z zaburzeniami toru oddechowego
Dla każdego prowadzonego dziecka przygotowany będzie indywidualny program terapeutyczny, jak najbardziej odpowiadający jego potrzebom.
Techniki i metody specjalistyczne wykorzystywane w trakcie zajęć:
•masaż wewnętrzny jamy ustnej i zewnętrzny twarzy i szyi, znoszący nadmierne napięcie mięśniowe,
•Ćwiczenia oddechowe,
•Ćwiczenia słuchowe,
•korekta zaburzonych głosek,
•wywoływanie głosek,
•ćwiczenia usprawniające artykulatory (wargi, język, podniebienie
|