Warsztaty origami. Nazwa tej techniki pochodzi z jÄ™zyka japoÅ„skiego, w którym ori oznacza zginać, natomiast kami (gami) – papier. Sztuka skÅ‚adania z kartki papieru (bez jej przecinania, czy klejenia) ksztaÅ‚tów geometrycznych, ozdobnych lub imitujÄ…cych wytwory natury liczy sobie ponad 1000 lat! W tym okresie powstaÅ‚a niezliczona ilość wzorów: od najprostszych modeli, z które z powodzeniem może wykonać przedszkolak, po zadziwiajÄ…ce zÅ‚ożonoÅ›ciÄ… arcydzieÅ‚a, jak realistyczne postaci ludzkie, mityczne stworzenia, czy geometryczne wieloÅ›ciany wykonane z jednej kwadratowej kartki papieru! Fizyczny kontakt z tworzywem, jakim jest papier, z jego fakturÄ…, gruboÅ›ciÄ…, gramaturÄ…, ksztaÅ‚tem intensywnie pobudza zakoÅ„czenia nerwowe, co usprawnia i uwrażliwia zmysÅ‚ dotyku, rozwija sprawność manualnÄ…, stwarza naturalnÄ… i pozbawionÄ… przymusu sytuacjÄ™, w której dziecko uczy siÄ™ Å›wiadomie panować nad swojÄ… siłą i ograniczać zbÄ™dne ruchy. JednoczeÅ›nie skÅ‚adanie papieru jest okazjÄ… do nauki cierpliwoÅ›ci, wytrwaÅ‚oÅ›ci, precyzji oraz koncentracji na zadaniu – bardziej skomplikowane figury wymagajÄ… wykonania wielu zagięć, nim osiÄ…gnie siÄ™ upragniony efekt, a jego jakość zależy zawsze od starannoÅ›ci skÅ‚adajÄ…cego. Origami stanowi również wspaniaÅ‚e uzupeÅ‚nienie przedszkolnej lub szkolnej nauki matematyki, pozwalajÄ…c dziecku doÅ›wiadczyć reprezentacji pojęć takich jak kwadrat, trójkÄ…t równoramienny, szeÅ›cian, poÅ‚owa, ćwierć, figury przystajÄ…ce, proporcja, symetria, kÄ…t prosty… ZajÄ™cia prowadzone bÄ™dÄ… w zróżnicowanych grupach wiekowych w zależnoÅ›ci od stopnia trudnoÅ›ci.
|