Zapraszamy na zajęcia dla dzieci od 2 lat przygotowujące dzieci do przedszkolnej samodzielności. Podczas zajęć dzieci mają okazję brać udział w zajęciach muzycznych, ruchowych, plastycznych, matematyczno-logicznych oraz przyrodniczych. Organizowane przez nas zabawy przyzwyczajają dzieci do brania udziały w zajęciach dydaktycznych bez opieki rodzica. Adaptacja do pozostania samemu w przebiega stopniowo i jest uzależniona od indywidualnych potrzeb.
Etapy adaptacji przebiegają następująco:
Rodzic/opiekun bierze udział w zajęciach wraz z dzieckiem
Rodzic/opiekun przebywa na terenie pracowni, ale nie bierze udziału w zajęciach.
Rodzic/ opiekun pozostawia dziecko na zajęciach.
Program:
Zajęcia są oparte na teorii inteligencji wielorakich i teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona. Wykorzystujemy zdobycze pedagogiki zabawy oraz integracji sensomotorycznej.
Dbamy zarówno o rozwój poznawczy naszych podopiecznych, ale również spoÅ‚eczny i emocjonalny. W naszym codziennym kontakcie z dziećmi stosujemy komunikaty „ja” oraz metody wspólnego rozwiÄ…zywania konfliktów, które uczÄ… podejmowania decyzji. Wzmacniamy pozytywnÄ… samoocenÄ™ naszych dzieci, szukajÄ…c ich talentów i mocnych stron. Dajemy dzieciom szansÄ™ rozwoju spoÅ‚ecznego poprzez wspólne zabawy, rozmowy, współpracÄ™ i wcielanie siÄ™ w role (projektanta czy budowniczego).
Ćwiczymy inteligencję emocjonalną przy wykorzystaniu bajek terapeutycznych, pacynek oraz ruchu ekspresyjnego i muzyki.
Podczas każdego spotkania wprowadzamy zabawy ruchowe, które ćwiczą sprawność, zwinność oraz koordynację. Wykorzystujemy przy tym ringa, piłki, woreczki z grochem, hulahopy etc.
Poznajemy przyrodę. Siejemy owies i sadzimy kwiatki na wiosnę. Badamy co jest w jajku i dowiadujemy się, gdzie zimę spędzają niedźwiedzie. Badamy szyszki i budujemy własne trójwymiarowe kompozycje z darów natury. Sprawdzamy co pływa, a co tonie, a potem budujemy małe stateczki
Badamy otaczający nas świat. Sprawdzamy co to jest cień i skąd się bierze. Wrzucamy do wody i krochmalu różne rodzaje papieru i obserwujemy co się z nimi dzieje. Sprawdzamy co spadnie szybciej kamień czy piórko?
Przygotowujemy paluszki do pisania i rozwijamy kreatywne myślenie poprzez zabawy plastyczne i manualne. Robimy krasnoludki z tubek po papierze i jamy dla niedźwiedzi przy wykorzystaniu farby solnej. Na różne sposoby bawimy się plastycznie - malujemy farbami, pastelami, ale też pastą do zębów. Sprawdzamy jakie różne rzeczy pozostawiają ślady, jakie pieczątki można zrobić z warzyw i czy da się malować paluszkami. Wykorzystujemy piaskownice z solą do wodzenia palcem i rysowania śladów.
Szczegółowy plan roczny
Plan dnia:
10:00/17:00 przyjście dzieci i zabawy swobodne proponowane przez dzieci.
10:15-10:45/ 17:15-17:45 przywitanie, zajęcia muzyczne, ruchowe (gimnastyka)
10:45/17:45 drugie śniadanie
11:00/18:00 zabawa swobodna,
11:30/18:30 zajęcia tematyczne (plastyczne, badawcze)
12:00/19:00 odbiór dzieci
Zasady organizacyjne brania udziału w zajęciach:
Dzieci przynoszą własne II śniadanie/podwieczorek (bez słodyczy!) i picie, w zamkniętym, opisanym pudełku/kubku.
Dzieci nie są zmuszane do jedzenia, ale są zachęcane do samoobsługi. Jemy wszyscy razem przy stole. Pijemy w miarę potrzeb.
Centrum zapewnia wodÄ™ mineralnÄ… niegazowanÄ… i herbatÄ™
Dzieci przynoszą własne kapcie, pieluszki (jeżeli dotyczy) oraz ubranie do przebrania (można zostawić w opisanym worku na terenie Centrum).
Z uwagi na czÄ™ste zabawy z wodÄ… bardzo proszÄ™ o to, aby w ubraniu do przebrania byÅ‚ zawsze komplet – wszystko na górÄ™ i na dół. Pomimo iż podczas tych zabaw używamy fartuszków, czasami zdarzajÄ… siÄ™ wypadki.
Bardzo proszę, aby ubrania były łatwe dla dzieci do ubierania (bez guzików, zatrzasków etc.) z uwagi na to, że ćwiczymy samodzielną obsługę w toalecie (w miarę możliwości samego dziecka).
Dzieci nie są zmuszane do udziału w zajęciach zorganizowanych. Jeżeli nie mają ochoty na udział moga obserwować co się dzieje.
|