ciąża i poród

dziecko

kobieta

dla dzieci

rodzina

podróże

zobacz koniecznie

Pikieta

Zasady gry (instrukcja)


Talia składa się z 32 kart - od 7 do asa. Gra przeznaczona jest dla dwóch osób. Punktacja kart jest następująca: asy - po 11, figury - po 10, blotki według liczby oczek. Każdy gracz dostaje łącznie dwanaście karty, które rozdaje się naprzemiennie po dwie. Osiem kart, które zostaje w talii, dzieli się na dwa zakryte talony: przeciwnika - składający się z pięciu kart i rozdającego - obejmujący trzy karty. Gracz nie posiadający w ręku figur danego koloru (król, dama, walet), ale posiadający dziesiątkę w tym kolorze może zgłosić carte blanche, czyli białą dziesiątkę za co otrzymuje 10 punktów premii.

Kolejny etap gry, wymianę, inicjuje rywal rozdającego. Przysługuje mu możliwość wymiany maksymalnie pięciu kart, które posiada, na karty wchodzące w skład talonu. Gracz ten może podejrzeć karty pozostawione na stole. Rozdający może wymienić dowolną ilość kart pozostających na stole (również nie wymienione przez przeciwnika). Pozostawione karty może podejrzeć, poza tymi odrzuconymi przez przeciwnika

Następnie w ramach licytacji gracze zgłaszają posiadane w ręku najdłuższe kolory, sekwensy oraz komplety. Jako pierwszy licytuje rozdający, który zgłasza swój najdłuższy kolor. Gracze porównują swoje karty i posiadacz najdłuższego koloru wygrywa. Punktacja za kolor ustalana jest na podstawie ilości kart w kolorze. Jeżeli gracze mają tę samą ilość kart wygrywa osoba posiadająca kolor o większej wartości punktowej. Następnie licytuje się sekwensy: najdłuższy sekwens - oktawa (8 kart) - premiowany jest osiemnastoma punktami, septa (7 kart) to siedemnaście punktów, seksta (6 kart) -szesnaście, pinta (5 kart) - piętnaście, kwarta (4 karty) daje cztery punkty, a terc (3 karty) - trzy punkty. W sytuacji, gdy gracze posiadają równe sekwensy o zwycięstwie decyduje wyższa karta zaczynająca sekwens. Jeżeli natomiast kolory i sekwensy są równe jeśli chodzi o wartość kart, nie przyznaje się punktów żadnemu z graczy.

Następnie rozpoczyna się rozgrywka. Pierwszy ruch należy do rywala rozdającego. Lewę bierze ten gracz, którego karty wygrywają pod względem starszeństwa. Gracze zobowiązani są dorzucać do koloru, natomiast nie ma obowiązku przebijania starszą kartą. Jeśli uczestnik gry wychodzi, otrzymuje jeden punkt, tak samo premiowane jest wzięcie lewy. Ostatnie wyjście i ostatnia lewa oznacza natomiast przyznanie dwóch punktów. Wygranym jest gracz, który weźmie połowę lew.

Gracz biorący wszystkie dwanaście lew otrzymuje czterdzieści punktów dodatkowo, a za wygraną rozgrywkę przyznaje się dziesięć punktów. Za uzyskanie trzydziestu punktów (łącznie z licytacją), kiedy przeciwnik ma zero punktów, gracz otrzymuje dodatkowo trzydzieści punktów. Ostatecznym wygranym jest osoba uzyskująca łącznie za licytację i rozgrywkę więcej punktów.

Zasady gry w remika

Szukaj

Kategorie gier

W naszym serwisie znajdziesz opisy 92gier.

Najwyżej ocenianie gry

Najczęściej oceniane

Kategorie wiekowe