ciąża i poród

dziecko

kobieta

dla dzieci

rodzina

podróże

zobacz koniecznie

Kim będziesz?

Zasady gry (instrukcja)


Przygotowanie do gry

Rozłóżcie planszę, która jest oznaczona napisem "KIM BĘDZIESZ". Na zielonych polach połóżcie żetony wierzchem do dołu (tak aby było widać strzałki). Komplet okrągłych kart należy ułożyć z lewej strony planszy, na pomarańczowym, okrągłym polu, tak aby nie było widać
napisów. Wybierzcie pionki, którymi chcecie się poruszać i ustawcie je na polu startowym.

Przebieg gry

Na początku jeden z graczy odsłania pierwszą kartę z wierzchu talii. Na każdej okrągłej karcie znajduje się znak symbolizujący dana kategorię. Na przykład pisarzy polskich, będzie symbolizowało pióro, malarzy paleta malarska itp. Odsłonięta karta, ułożona na wierzchu talii, oznacza, że od teraz wszyscy gracze mają za zadanie szukać odpowiednika tego znaku na rozmieszczonych na planszy żetonach.
Zaczynając rozgrywkę, zawodnicy rzucają kostką. Ten z zawodników, który wyrzuci największą liczbę oczek, zaczyna. Zawodnicy po kolei rzucając kostką, zaczynają wędrować po planszy
w dowolnym kierunku. Aby zdobyć poszczególne karty, gracz musi natrafić na żeton o takim samym znaku jak ten, który akurat znajduje się na odsłoniętej karcie z wierzchu talii.
Jeśli natrafi na pole z żetonem, gracz ma prawo uchylić żeton, ale tak, by nikt prócz niego nie zauważył co jest pod spodem. Następnie zapamiętuje ukryty tam znak i odkłada żeton ponownie drogowskazem do góry. Jeśli to jest ten żeton, którego szukają wszyscy gracze, zawodnik po jego odkryciu powinien zmierzać do pola oznaczonego kolorem czerwonym, sąsiadującym z miejscem, gdzie leży talia z kartami. Aby się tam dostać, trzeba wylosować dokładnie tyle oczek, ile pól dzieli pionek od czerwonego pola.
Gracz musi jednak uważać. Każdy jego ruch jest obserwowany. Jeśli pozostali gracze zorientują się, że on już wie, gdzie leży poszukiwany żeton, również będą chcieli dotrzeć przed nim do
czerwonego pola. Gdy zawodnicy zorientują się, że został odkryty właściwy żeton, zaczyna się wyścig. Kto pierwszy dotrze do karty i będzie mógł bezbłędnie wskazać, gdzie leży żeton-odpowiednik karty z tym samym znakiem, ten zdobywa jedną kartę. Jeżeli jednak gracz się pomyli i nie wskaże odpowiedniego żetonu, nie zdobywa karty, a na dodatek traci kolejkę i wraca na metę. Jeśli żeton zostanie publicznie odsłonięty, a zawodnik się pomylił i wskazany rysunek na żetonie nie odpowiada znakowi na karcie, wtedy należy potasować talię i wyłożyć inną kartę.
Aby utrudnić grę, wprowadzono zasadę pozwalającą zmieniać kierunki drogowskazów. Ci zawodnicy, którzy miną dowolne pole z żetonem, mają prawo nakazać zmianę kierunku ruchu innym graczom, ustawiając drogowskaz w wybraną przez siebie stronę. Kolejny gracz, który podąży tą drogą, będzie zmuszony iść za drogowskazem. Ale i on, minąwszy go, będzie miał prawo zmienić kierunek drogowskazu. Jeżeli zawodnik trafi na pole pomarańczowe, ma prawo sprawdzić dowolny żeton na planszy, bez konieczności dotarcia do niego.
Gra toczy się do momentu, aż któremuś z graczy jako pierwszemu uda się zdobyć trzy karty.

Szukaj

Kategorie gier

W naszym serwisie znajdziesz opisy 92gier.

Najwyżej ocenianie gry

Najczęściej oceniane

Kategorie wiekowe