Aktualno¶ci

12 tysiêcy dodatkowych miejsc w ¿³obkach!

12 tysiêcy dodatkowych miejsc w ¿³obkach!

Rz±d postanowi³ kontynuowaæ program Maluch, zapocz±tkowany w 2011, zaproponowa³ jednak jego zmodyfikowan± i rozszerzon± wersjê, nadaj±c mu nazwê MALUCH plus. Program MRPiPS "Maluch plus" na 2017 r...

Czytaj wiêcej >

Maluchy.pl logo

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

Start new topic Reply to this topic
Start new topic Reply to this topic
 

Agatkowy problem

, czytanie, pisanie itd
> , czytanie, pisanie itd
Ewcia78
wto, 18 maj 2010 - 22:44
Zauważyliśmy z mężęm u naszej córci następującą przypadłość.
Gdy pisze literki, czy cyferki to często zdarza się jej że pisze je odwrotnie np w cyfrze "1" daszek robi z prawej strony. Tak samo z "3" i niekórymi literkami typu "S" R" itp. Obserwowałam ją jak pisze i czasem nawet jeśli ma dobrze napisaną literkę to pisze ja jakoś dziwnie. Np literkę "o" - jak ja piszę to zawsze zaczynam od góry robic kółko, a ona od dołu.
Jak czyta cyferki - numer buta 25 - to czyta pięć, dwa. Zdarza się że jak literuje słowo to zaczyna od końca wyrazu.
Butów, czy kapci też nie postawi prawidłowo tylko na odwrót.
Ona sama już wie, że coś jest nie tak (zwracałam jej na to uwagę) i pyta - mamo dobrze ?

Już kiedyś słyszałam jak sie nazywa taka przypadłość ale mi umknęło. Może ktoś wie. Mogłabym poszukać coś w necie. To jakaś odmiana asymetrii półkul? Zaznaczam, że Agatka jest praworęczna.
Ewcia78


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 429
Dołączył: pią, 25 lut 05 - 12:29
Skąd: Ślask cieszyński
Nr użytkownika: 2,763

GG:


post wto, 18 maj 2010 - 22:44
Post #1

Zauważyliśmy z mężęm u naszej córci następującą przypadłość.
Gdy pisze literki, czy cyferki to często zdarza się jej że pisze je odwrotnie np w cyfrze "1" daszek robi z prawej strony. Tak samo z "3" i niekórymi literkami typu "S" R" itp. Obserwowałam ją jak pisze i czasem nawet jeśli ma dobrze napisaną literkę to pisze ja jakoś dziwnie. Np literkę "o" - jak ja piszę to zawsze zaczynam od góry robic kółko, a ona od dołu.
Jak czyta cyferki - numer buta 25 - to czyta pięć, dwa. Zdarza się że jak literuje słowo to zaczyna od końca wyrazu.
Butów, czy kapci też nie postawi prawidłowo tylko na odwrót.
Ona sama już wie, że coś jest nie tak (zwracałam jej na to uwagę) i pyta - mamo dobrze ?

Już kiedyś słyszałam jak sie nazywa taka przypadłość ale mi umknęło. Może ktoś wie. Mogłabym poszukać coś w necie. To jakaś odmiana asymetrii półkul? Zaznaczam, że Agatka jest praworęczna.

--------------------





Anilka
śro, 19 maj 2010 - 11:24
Ja myślę, że jest to poprostu niedojrzałość do pisania i czytania. Karolina miała podobnie dopóki nie "dorosła" do tego. Teraz nie ma problemu. W tym wieku czytanie i pisanie trzeba traktować wyłącznie jako zabawę. Rączki maluszka nie mają jeszcze takiej sprawności manualnej do prawidłowego pisania. Myślę, że nie powinnaś się przejmować i robić z tego problemu, bo możesz zniechęcić Agatkę i później jak już będzie musiała się uczyć pisania i czytania to nie będzie chciała.
Anilka


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 3,073
Dołączył: czw, 14 cze 07 - 12:46
Skąd: łódzkie
Nr użytkownika: 14,907




post śro, 19 maj 2010 - 11:24
Post #2

Ja myślę, że jest to poprostu niedojrzałość do pisania i czytania. Karolina miała podobnie dopóki nie "dorosła" do tego. Teraz nie ma problemu. W tym wieku czytanie i pisanie trzeba traktować wyłącznie jako zabawę. Rączki maluszka nie mają jeszcze takiej sprawności manualnej do prawidłowego pisania. Myślę, że nie powinnaś się przejmować i robić z tego problemu, bo możesz zniechęcić Agatkę i później jak już będzie musiała się uczyć pisania i czytania to nie będzie chciała.

--------------------





jaAga*
śro, 19 maj 2010 - 11:28
Może chodzi o zaburzenia lateralizacji?

Ten post edytował jaAga* śro, 19 maj 2010 - 11:29
jaAga*


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 11,551
Dołączył: śro, 17 sty 07 - 12:54
Skąd: Zamość
Nr użytkownika: 10,058




post śro, 19 maj 2010 - 11:28
Post #3

Może chodzi o zaburzenia lateralizacji?

--------------------
Mama Julii (2003) i Kariny (2007)
Mika
śro, 19 maj 2010 - 11:40
ma 4,5 roku dopiero icon_wink.gif
za wcześnie na "diagnozę"
w tym wieku moje dzieci nie umiały ani pisać ani czytać ,ba -Antoś również nie umie i wcale mnie to nie martwi icon_wink.gif
też stawiam na niedojrzałość
Mika


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 18,539
Dołączył: pią, 28 mar 03 - 20:00
Skąd: łysa góra
Nr użytkownika: 190




post śro, 19 maj 2010 - 11:40
Post #4

ma 4,5 roku dopiero icon_wink.gif
za wcześnie na "diagnozę"
w tym wieku moje dzieci nie umiały ani pisać ani czytać ,ba -Antoś również nie umie i wcale mnie to nie martwi icon_wink.gif
też stawiam na niedojrzałość


--------------------
Mika co jej spacja czasem zanika ;)
1,2,3,Franek
Truśka
śro, 19 maj 2010 - 15:46
Może chodzi Ci o dysgrafię.
Zgodzę się z dziewczynami, że to jeszcze bardzo wcześnie na stawianie jakiś diagnoz.
Ale jak byś chciała poćwiczyć z dzieckiem to polecam Przygotowanie do nauki pisania.
Truśka


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 1,209
Dołączył: nie, 18 sty 04 - 19:23
Nr użytkownika: 1,341




post śro, 19 maj 2010 - 15:46
Post #5

Może chodzi Ci o dysgrafię.
Zgodzę się z dziewczynami, że to jeszcze bardzo wcześnie na stawianie jakiś diagnoz.
Ale jak byś chciała poćwiczyć z dzieckiem to polecam Przygotowanie do nauki pisania.

--------------------
wolność nie jest dana, jest zadana
Ewcia78
śro, 19 maj 2010 - 21:05
Truśka dzięki za link do książki. Może sobie zakupię.

Anilka, Mika też mam nadzieję, że Agatka po prostu z tego wyrośnie.
Absolutnie jej nie zmuszam do nauki czytania i pisania. Ona po prostu zna już bardzo dużo literek i cyferek i bardzo lubi sama coś pisać. Wyglada to tak, że ona mówi co chce napisać np. Sara, Bartek, Babcia i prosi mnie abym jej dyktowała kolejnośc literek. Pisze narazie drukowanymi. Często pyta na jaką literkę rozpoczyna się dany wyraz itp.
Widzę po prostu, że ją to interesuje więc nie zabraniam jej ani też nie popycham na siłę.
Chciałam tylko coś poczytać na ten temat, żeby się upwenić, ze jest szansa że jej przejdzie z czasem.

Upewniłyście mnie w tym - dzięki bardzo. Jest przynajmniej taka nadzieja.

Ewcia78


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 429
Dołączył: pią, 25 lut 05 - 12:29
Skąd: Ślask cieszyński
Nr użytkownika: 2,763

GG:


post śro, 19 maj 2010 - 21:05
Post #6

Truśka dzięki za link do książki. Może sobie zakupię.

Anilka, Mika też mam nadzieję, że Agatka po prostu z tego wyrośnie.
Absolutnie jej nie zmuszam do nauki czytania i pisania. Ona po prostu zna już bardzo dużo literek i cyferek i bardzo lubi sama coś pisać. Wyglada to tak, że ona mówi co chce napisać np. Sara, Bartek, Babcia i prosi mnie abym jej dyktowała kolejnośc literek. Pisze narazie drukowanymi. Często pyta na jaką literkę rozpoczyna się dany wyraz itp.
Widzę po prostu, że ją to interesuje więc nie zabraniam jej ani też nie popycham na siłę.
Chciałam tylko coś poczytać na ten temat, żeby się upwenić, ze jest szansa że jej przejdzie z czasem.

Upewniłyście mnie w tym - dzięki bardzo. Jest przynajmniej taka nadzieja.



--------------------





martula12
czw, 29 lip 2010 - 13:30
Tak, jak koleżanki wyżej napisały - to kwestia zbyt młodego wieku. Mój syn też miał tak przez chwilę. Znajoma mi poleciła, żeby po prostu więcej przyglądał się literkom i cyferkom, ale wyłącznie w formie zabawy.
Jeśli chcesz, to my korzystaliśmy z takich gier edukacyjnych.
martula12


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 3
Dołączył: czw, 29 lip 10 - 13:07
Nr użytkownika: 33,837




post czw, 29 lip 2010 - 13:30
Post #7

Tak, jak koleżanki wyżej napisały - to kwestia zbyt młodego wieku. Mój syn też miał tak przez chwilę. Znajoma mi poleciła, żeby po prostu więcej przyglądał się literkom i cyferkom, ale wyłącznie w formie zabawy.
Jeśli chcesz, to my korzystaliśmy z takich gier edukacyjnych.

--------------------

Marta900
wto, 03 sie 2010 - 14:25
Nie ma się czym martwić icon_smile.gif Ja też pisałam 3 odwrotnie przez jakiś czas i S też... Moja sis jeszcze w pierwszej klasie podstawówki pisała e, r i s odwrotnie... A nie miała już żadnych problemów i wszystko jest ok, nie miała terapii czy zajęć dodatkowych icon_wink.gif
Marta900


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 16
Dołączył: wto, 03 sie 10 - 14:10
Nr użytkownika: 33,888




post wto, 03 sie 2010 - 14:25
Post #8

Nie ma się czym martwić icon_smile.gif Ja też pisałam 3 odwrotnie przez jakiś czas i S też... Moja sis jeszcze w pierwszej klasie podstawówki pisała e, r i s odwrotnie... A nie miała już żadnych problemów i wszystko jest ok, nie miała terapii czy zajęć dodatkowych icon_wink.gif
madika
wto, 03 sie 2010 - 16:14
najprawdopodobniej córka jeszcze jest mała i stąd "odwraca" cyfry i literki, ale warto sprawdzić ktore oko ma dominujące, często przy dominacji lewego oka i prawej ręki zdarzają sie takie historie, oko najprościej sprawdzic za pomoca lunety (rolka po papierze toaletowym ) do którego oka przykłada luenetę, lub ktorym okiem zaglada do dziurki od klucza. jesli dziecko chce sie uczyc pisac warto wykorzystac metode prof. Rocławskiego, gdzie najpierw dziecko pisze po śladzie nauczyciela a początek prowadzenia linii zaznacza się kropką, w ten sposób dziecko utrwala początek i koniec linii.
madika


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 481
Dołączył: nie, 25 lut 07 - 18:47
SkÄ…d: warszawa
Nr użytkownika: 11,432




post wto, 03 sie 2010 - 16:14
Post #9

najprawdopodobniej córka jeszcze jest mała i stąd "odwraca" cyfry i literki, ale warto sprawdzić ktore oko ma dominujące, często przy dominacji lewego oka i prawej ręki zdarzają sie takie historie, oko najprościej sprawdzic za pomoca lunety (rolka po papierze toaletowym ) do którego oka przykłada luenetę, lub ktorym okiem zaglada do dziurki od klucza. jesli dziecko chce sie uczyc pisac warto wykorzystac metode prof. Rocławskiego, gdzie najpierw dziecko pisze po śladzie nauczyciela a początek prowadzenia linii zaznacza się kropką, w ten sposób dziecko utrwala początek i koniec linii.
trylinka
wto, 03 sie 2010 - 20:57
Również uważam, że za wcześnie na diagnozę. Dla mnie to objaw normalności. Maluchy, które dość wcześnie stykają się z literami i cyframi długo nie przywiązują wagi do "kierunkowości". Po prostu bardzo często jest tak, że mama nie zdąży prawidłowo "zaprezentować" znaku graficznego a już mówi, co to jest. Dziecko często widzi znaki w różnych pozycjach: bokiem, do góry nogami itp. (Inaczej niż w szkole, gdzie zawsze wszystko jest spozycjonowane. Stąd ten relatywizm. Ale potem to zniknie. Na pewno.
trylinka


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 1,243
Dołączył: śro, 27 wrz 06 - 10:17
Nr użytkownika: 7,690




post wto, 03 sie 2010 - 20:57
Post #10

Również uważam, że za wcześnie na diagnozę. Dla mnie to objaw normalności. Maluchy, które dość wcześnie stykają się z literami i cyframi długo nie przywiązują wagi do "kierunkowości". Po prostu bardzo często jest tak, że mama nie zdąży prawidłowo "zaprezentować" znaku graficznego a już mówi, co to jest. Dziecko często widzi znaki w różnych pozycjach: bokiem, do góry nogami itp. (Inaczej niż w szkole, gdzie zawsze wszystko jest spozycjonowane. Stąd ten relatywizm. Ale potem to zniknie. Na pewno.
aj80
piÄ…, 13 sie 2010 - 07:58
Mój syn do tej pory też zamieniał literki, szczególnie z, s, b, d, ale widzę, że zdecydowanie coraz rzadziej mu się to zdarza. Pisze często literkę od dołu i go wtedy poprawiam. Dziecko 4,5 letnie ma prawa do takich błędów.
aj80


Grupa: Zbanowani
Postów: 2,770
Dołączył: pon, 31 lip 06 - 13:19
Skąd: Wrocław
Nr użytkownika: 6,789

GG:


post piÄ…, 13 sie 2010 - 07:58
Post #11

Mój syn do tej pory też zamieniał literki, szczególnie z, s, b, d, ale widzę, że zdecydowanie coraz rzadziej mu się to zdarza. Pisze często literkę od dołu i go wtedy poprawiam. Dziecko 4,5 letnie ma prawa do takich błędów.

--------------------
Grze? 19.04.2004

Kasia 15.01.2009

Mama Anio?ka Marcinka ur. w 29tygodniu (27.03-31.03.2007)
> Agatkowy problem, czytanie, pisanie itd
Start new topic
Reply to this topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:



Wersja Lo-Fi Aktualny czas: wto, 28 maj 2024 - 12:31
lista postów tego w±tku
© 2002 - 2018  ITS MEDIA, kontakt: redakcja@maluchy.pl   |  Reklama