Zastanawiasz się czy Twoje dziecko jest gotowe do pójścia do przedszkola?
Jesteś pełna/pełen obaw i wątpliwości?
Zapraszamy rodziców z dziećmi w wieku 2 - 4 latka na spotkania adaptacyjne w grupie rówieśniczej, przygotowujące do przekroczenia progu przedszkola.
Celem naszych zajęć jest:
•nauka samodzielności
•pokonanie lęku przed rozstaniem z rodzicami
•wzmocnienie kompetencji społecznych dziecka
•rozpoznanie dojrzałości dziecka do edukacji przedszkolnej.
Zajęcia prowadzone będą według własnej koncepcji opartej na elementach na” Metody Dobrego Startu” prof. Marty Bogdanowicz oraz innych programów zabaw edukacyjnych.
Założeniem Metody Dobrego Startu jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych (czucie dotyku i ruchu) i motorycznych oraz ich współdziałania, czyli integracji percepcyjno-motorycznej. Celem metody jest także kształtowanie lateralizacji (ustalenie ręki dominującej) oraz orientacja w schemacie ciała i przestrzeni.
Dla najmłodszej grupy wiekowej przedszkolaków wykorzystamy zmodyfikowane warianty Metody Dobrego Startu (MDS), łatwe wzory, wierszyki i piosenki, dostosowane do potrzeb dzieci.
Schemat zajęć MDS ma stałą strukturę, na którą składają się zajęcia wprowadzające, właściwe z podziałem na etapy i zajęcia końcowe.
Pierwsze zajęcia w dużej mierze służą rozwijaniu umiejętności społecznych dziecka (adaptacja do nowego środowiska, rozłąka z rodzicem, integracji z grupą rówieśniczą).
Zajęcia obejmą elementy takie, jak:
•powitanie (podanie ręki, piosenka itp.)
•ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała (dzieci rozpoznają i nazywają części ciała)
•ćwiczenia kształtujące orientacje w przestrzeni (rozróżniania kierunków oraz pojęć określających relacje przestrzenne: góra-dół itp.)
•nauka wierszyka/piosenki
•ćwiczenia językowe nawiązujące do treści wierszyka/piosenki (wyjaśnianie znaczenia trudnych słów, zachęcanie do spontanicznych wypowiedzi)
•ćwiczenia ruchowe
•ćwiczenia ruchowo- słuchowe
•ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe.
•ćwiczenia logopedyczne (oddechowe i usprawniające analizatory) oraz relaksujące i wyciszające.
Przykładowy plan zajęć dla grupy porannej: 10.00 - 12.00
10:00-10:15 Zajęcia integracyjne i powitanie.
10:15-10:30 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dziecka.
10:30-10:40 Śniadanie.
10:40-11:20 Zajęcia i zabawy edukacyjne (plastyczne, muzyczne, czytanie wierszy, analizowanie
historyjek obrazkowych itp.).
11:20-11:45 Swobodna zabawa (kącik tematyczny, układanie klocków itp.).
11:45-12.00 Zabawy ruchowe (zajęcia wzrokowo-słuchowo-wzrokowe), ćwiczenia relaksujące i wyciszające,logopedyczne
Przykładowy plan zajęć dla grupy popołudniowej: 16.30-18.30
16:00-16:15 Zajęcia integracyjne i powitanie.
16:15-16:30 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dziecka.
16:30-16:40 Podwieczorek.
16:40-17:20 Zajęcia i zabawy edukacyjne (plastyczne, muzyczne, czytanie wierszy, analizowanie
historyjek obrazkowych itp.).
17:20-17:45 Swobodna zabawa (kącik tematyczny, układanie klocków itp.).
17:45-18.00 Zabawy ruchowe (zajęcia wzrokowo-słuchowo-wzrokowe) , ćwiczenia relaksujące, wyciszające, logopedyczne.
Zajęcia prowadzi Dorota Turaj – potrójna mama, w tym córki dyslektyczki, z którą razem cieszą cię z dobrych ocen w szkole; z „pierwszego wykształcenia” pielęgniarka z doświadczeniem pracy na dziecięcym oddziale neurologicznym, od 2008 roku współpracuje z CENTRUM MAMY DZIECKO, prowadząc zajęcia dla dzieci; obecnie studentka edukacji wczesnoszkolnej z terapią pedagogiczną.
|