| Zastanawiasz się czy Twoje dziecko jest gotowe do pójścia do przedszkola?
Jesteś pełna/pełen obaw i wątpliwości?
Zapraszamy rodziców z dziećmi w wieku 2 - 4 latka na spotkania adaptacyjne w grupie rówieśniczej, przygotowujące do przekroczenia progu przedszkola.
Celem naszych zajęć jest:
•nauka samodzielnoÅ›ci
•pokonanie lÄ™ku przed rozstaniem z rodzicami
•wzmocnienie kompetencji spoÅ‚ecznych dziecka
•rozpoznanie dojrzaÅ‚oÅ›ci dziecka do edukacji przedszkolnej.
ZajÄ™cia prowadzone bÄ™dÄ… wedÅ‚ug wÅ‚asnej koncepcji opartej na elementach na” Metody Dobrego Startu” prof. Marty Bogdanowicz oraz innych programów zabaw edukacyjnych.
Założeniem Metody Dobrego Startu jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych (czucie dotyku i ruchu) i motorycznych oraz ich współdziałania, czyli integracji percepcyjno-motorycznej. Celem metody jest także kształtowanie lateralizacji (ustalenie ręki dominującej) oraz orientacja w schemacie ciała i przestrzeni.
Dla najmłodszej grupy wiekowej przedszkolaków wykorzystamy zmodyfikowane warianty Metody Dobrego Startu (MDS), łatwe wzory, wierszyki i piosenki, dostosowane do potrzeb dzieci.
Schemat zajęć MDS ma stałą strukturę, na którą składają się zajęcia wprowadzające, właściwe z podziałem na etapy i zajęcia końcowe.
Pierwsze zajęcia w dużej mierze służą rozwijaniu umiejętności społecznych dziecka (adaptacja do nowego środowiska, rozłąka z rodzicem, integracji z grupą rówieśniczą).
Zajęcia obejmą elementy takie, jak:
•powitanie (podanie rÄ™ki, piosenka itp.)
•ćwiczenia usprawniajÄ…ce orientacjÄ™ w schemacie ciaÅ‚a (dzieci rozpoznajÄ… i nazywajÄ… części ciaÅ‚a)
•ćwiczenia ksztaÅ‚tujÄ…ce orientacje w przestrzeni (rozróżniania kierunków oraz pojęć okreÅ›lajÄ…cych relacje przestrzenne: góra-dół itp.)
•nauka wierszyka/piosenki
•ćwiczenia jÄ™zykowe nawiÄ…zujÄ…ce do treÅ›ci wierszyka/piosenki (wyjaÅ›nianie znaczenia trudnych słów, zachÄ™canie do spontanicznych wypowiedzi)
•ćwiczenia ruchowe
•ćwiczenia ruchowo- sÅ‚uchowe
•ćwiczenia ruchowo-sÅ‚uchowo-wzrokowe.
•ćwiczenia logopedyczne (oddechowe i usprawniajÄ…ce analizatory) oraz relaksujÄ…ce i wyciszajÄ…ce.
Przykładowy plan zajęć dla grupy porannej: 10.00 - 12.00
10:00-10:15 Zajęcia integracyjne i powitanie.
10:15-10:30 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dziecka.
10:30-10:40 Åšniadanie.
10:40-11:20 Zajęcia i zabawy edukacyjne (plastyczne, muzyczne, czytanie wierszy, analizowanie
historyjek obrazkowych itp.).
11:20-11:45 Swobodna zabawa (kącik tematyczny, układanie klocków itp.).
11:45-12.00 Zabawy ruchowe (zajęcia wzrokowo-słuchowo-wzrokowe), ćwiczenia relaksujące i wyciszające,logopedyczne
Przykładowy plan zajęć dla grupy popołudniowej: 16.30-18.30
16:00-16:15 Zajęcia integracyjne i powitanie.
16:15-16:30 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dziecka.
16:30-16:40 Podwieczorek.
16:40-17:20 Zajęcia i zabawy edukacyjne (plastyczne, muzyczne, czytanie wierszy, analizowanie
historyjek obrazkowych itp.).
17:20-17:45 Swobodna zabawa (kącik tematyczny, układanie klocków itp.).
17:45-18.00 Zabawy ruchowe (zajęcia wzrokowo-słuchowo-wzrokowe) , ćwiczenia relaksujące, wyciszające, logopedyczne.
ZajÄ™cia prowadzi Dorota Turaj – potrójna mama, w tym córki dyslektyczki, z którÄ… razem cieszÄ… ciÄ™ z dobrych ocen w szkole; z „pierwszego wyksztaÅ‚cenia” pielÄ™gniarka z doÅ›wiadczeniem pracy na dzieciÄ™cym oddziale neurologicznym, od 2008 roku współpracuje z CENTRUM MAMY DZIECKO, prowadzÄ…c zajÄ™cia dla dzieci; obecnie studentka edukacji wczesnoszkolnej z terapiÄ… pedagogicznÄ….
|